سجادی: هنوز به حضور پرسپولیس و استقلال در آسیا امیدواریم/ مشکل گل‌گهر رفع می‌شود

کیوسک خبر: وزیر ورزش و جوانان گفت: ان‌شاءالله استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف نمی‌شوند و هنوز شش روز برای استیناف‌خواهی زمان باقی مانده است.

حمید سجادی در حاشیه جلسه شب گذشته هیأت دولت درباره دلیل حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ان‌شاءالله که حذف نمی‌شوند، هنز امیدواریم تقریبا شش روز دیگر از مدت استیناف‌خواهی باقی مانده، ای‌اف‌سی به ما به عنوان عضوی از کنفدراسیون سه ماه زمان داد و این مهلت هنوز تمام نشده است. باشگاه‌ها با تمام تلاش‌شان مجدد تکالیفی که از سال ۲۰۱۶ باقی مانده و مربوط به یک ماه و دو ماه اخیر نیست، بلکه مربوط به شش سال گذشته است تاکنون انجام نداده‌اند.

وی افزود: باشگاه‌ها در این مدت شروع به تکمیل مدارک کردند، در این وسط باشگاه گل‌گهر هم هست. ایرادی که به این باشگاه وارد شده این است که یک بدهی‌اش را حدود ۸ روز دیر پرداخت کرده که این موضوع ان‌شاءالله حل خواهد شد، اما پرسپولیس و استقلال تا پایان دی مشغول تکمیل مدارک بودند. حتما شنیدید که دو هفته پیش ناگهان ضرب‌الاجل پنج‌روزه‌ای از طرف شرکتی که بحث‌های حرفه‌ای‌سازی AFC را دنبال می‌کند آمد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: طرف حساب ما اکنون ای‌اف‌سی نیست بلکه شرکتی است که با آن کار می‌کند کلیه باشگاه‌های چینی هم حذف شدند. عربستان ۱۰ درخواست داشته که سه درخواست رد شده است. ابهامی که داریم این است که ای‌اف‌سی چگونه مهلت سه ماهه  فدراسیون عضو خودش که را نادیده گرفته و این شوک را ناگهان به هواداران و مدیریت دو تیم وارد کرده است. اکنون هم مشغول پیگیری امور هستیم.