اجرای مجدد طرح ترافیک از فردا با وجود مخالفت وزارت بهداشت

کیوسک خبر: علی‌رغم ابراز مخالفت اخیر وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک در شهر تهران، هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده و قرار است این طرح از فردا آغاز شود.

در روزهای گذشته اظهارات متناقض و متعددی درباره سرانجام اجرای طرح ترافیک در تهران مطرح و موجب سردرگمی شهروندان شد. البته مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با رسانه ملی تکلیف موضوع را روشن کرد و گفت: «طی گفت‌وگو با شهردار و استاندار تهران موضوع اجرای طرح از ابتدای ماه مطرح شد اما به دلیل اینکه در آستانه عید فطر قرار داریم و با تعطیلی ۵ شنبه و جمعه، فقط شنبه روز کاری بود، تصمیم شهردار تهران به عنوان رئیس این ستاد این بود که نخستین روز بعد از عید فطر طرح ترافیک را آغاز کنیم».

اگرچه کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت هم ابتدای خرداد به خبرنگاران گفت: «کشور و تهران در وضعیت عادی نیست و نمی‌‌دانیم منطق دوستان برای برقراری مجدد طرح ترافیک چیست؛ اولویت ما الان فاصله‌‌گذاری اجتماعی و نه آلودگی هواست. نظر وزارت بهداشت صریحاً این است که با طرح ترافیک مخالفیم و برقراری طرح ترافیک باعث سوق دادن مردم به سمت استفاده بیبشتر از حمل و نقل عمومی می‌‌شود و ممکن است تعداد مبتلایان را بیشتر کند». اما تا این لحظه خبری درباره تصمیم‌گیری برای تداوم لغو طرح ترافیک اعلام نشده است و شرایط فعلی به این معناست که طبق آخرین اظهارات مسئولان مربوطه، از فردا با پایان یافتن تعطیلات عید فطر، طرح ترافیک با کمی تغییر در شهر اجرایی می‌شود.

در بسته ترافیکی شهر تهران که به تصویب شورای ترافیک تهران رسیده زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

همچنین با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد. برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.