تلاش ناسا برای یافتن متخصصان قرنطینه اجتماعی برای سفر به مریخ

کیوسک خبر: ناسا در تلاش برای گردآوری اطلاعات لازم برای سفرهای بعدی به ماه و مریخ، به دنبال متخصصان قرنطینه اجتماعی است تا مدت ۸ ماه را در یک آزمایشگاه روسی سپری کنند.

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری یونایتدپرس، به گفته ناسا این افراد ۸ ماه را در یک ساختمان بسته با محیطی مشابه آنچه قرار است فضانوردان در سفر به مریخ با آن مواجه شوند، سپری خواهند کرد. همچنین این افراد آزمایشاتی را انجام خواهند داد که ناسا انتظار دارد فضانوردان آن در سفر به ماه و مریخ انجام دهند.

این آزمایش، امکان مطالعه آثار جسمی و روانی ناشی از قرنطینه بلندمدت در ماموریت‌های فضایی طولانی را برای محققان ناسا فراهم می‌کند.

ناسا به دنبال شهروندان آمریکایی ۳۰ تا ۵۵ ساله است که توانایی مکالمه به دو زبان انگلیسی و روسی را داشته باشند. همچنین بهتر است این افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری بوده یا آموزش‌های نظامی دیده باشند. با وجود این داوطلبان دارای مدرک کارشناسی با تجربیات مرتبط نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با قرنطینه شدن بسیاری از شهروندان در سراسر جهان، ناسا خود را برای مطالعه و شبیه‌سازی ماموریت فضایی بعدی آماده می‌کند و به دنبال داوطلبانی است که هشت ماه را به همراه گروه کوچکی از خدمه در قرنطینه سپری کنند.»

ناسا در اجرای برنامه موسوم به آرتمیس در تلاش است تا مقدمات اعزام چند فضانورد به ماه را فراهم کند. این اولین بار است که پس از ماموریت آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲، فضانوردان آمریکایی به ماه می‌روند.