• خانه
  • علم و دانش
  • سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب گشایش یافت

سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب گشایش یافت

کیوسک خبر: مرکز نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای با عنوان برج فناوری دکتر قریب با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گشایش یافت تا با ارائه خدمات متنوع به شتابدهنده‌های حوزه‌های گوناگون شاهد رونق فعالیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری در سال جهش تولید باشیم.

این مرکز در ۸ طبقه فضایی مناسب برای استقرار شتابدهنده‌ها فراهم کرده است و تا کنون ۵ شتابدهنده در این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مرکز نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای، برج فناوری دکتر قریب، با حمایت معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است. شتابدهنده‌‌های حاضر در آن امکاناتی مانند حضور در فضای کار اشتراکی، دریافت خدمات مشاوره‌ای برای توسعه کسب و کار، تامین دفاتر کاری و مشاوره مالی را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهند. ارائه این خدمات باعث گسترش کسب و کارهای نوپا می‌شود.

تنوع بخشی به فعالیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری

اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم گشایش سرای نوآوری و شتابدهی توسعه صنایع منطقه‌ای دکتر قریب گفت: امروز با ایجاد این برج فناوری یک بازیگر به زیست بوم فناوری و نوآوری کشور افزوده شد. این مرکز توسعه و تنوع بخشی به فعالیت‌های این زیست‌بوم را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سراهای نوآوری به عنوان جزیی از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور دنبال می‌شود که بر این اساس مهرماه سال گذشته اولین سرای نوآوری جامع دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی همچنین گفت: امروز این برج فناوری، در ساختمانی متروک ایجاد شد تا به فضایی برای تولید و تزریق نوآوری تبدیل شود. این مکان در فضای ۸ هزار مترمربع با استقرار ۵ شتابدهنده تخصصی و اختصاص دو طبقه به فضای کار اشتراکی، ایجاد شد.

وی در ادامه از برنامه جامع ایجاد چندین سراهای نوآوری خبر داد و بیان کرد: سراهای نوآوری مجموعه غرب تهران در پونک اوایل خرداد ماه افتتاح می‌شود. همچنین در تیرماه ماه سرای دیگری در حوزه هنر و معماری گشایش می‌یابد که به صنایع خلاق و نرم اختصاص دارد.

به گفته قادری‌فر، قراردادهایی برای راه‌اندازی این سراها در شهرستان‌های اراک، ساری و تبریز و چند کلان شهر دیگر نیز منعقد شده است.

وی افزود: باور ما این است که جهش تولید جز از طریق نوآوری و پرداختن به کسب و کارهای نوآورانه محقق نمی‌شود.