اتحادیه‌اروپا به دستکاری در گزارش شیوع کرونا در چین متهم شد

کیوسک خبر: نماینده هلند در پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به جوزف بورل، اتحادیه‌اروپا را به دستکاری در گزارش شیوع کرونا در چین متهم کرد.

به گزارش گاردین، «بارت گروثیوس» ( Bart Groothuis) نماینده هلند در پارلمان اروپا در نامه ای به «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار توضیح رسمی و کاملی پیرامون موضوعی شد که وی ادعا کرد «فشار پکن برای اعمال تغییر در گزارش اطلاع‌رسانی چین در خصوص شیوع ویروس کرونا» بوده است!

نماینده هلند در پارلمان اروپا در این نامه مدعی شد: این آخرین باری نخواهد بود که چین در سیاست های داخلی اتحادیه اروپا دخالت می‌کند. فشار مداوم و هماهنگ توسط برخی عوامل، نظیر منابع چینی اعمال شده است تا تقصیرهای مربوط به شیوع (ویروس کرونا) به شکل همه‌گیری جهانی نادیده گرفته شده و در عوض همکاری های دوجانبه برجسته شوند.

وی در ادامه بدون ارائه هرگونه اسناد و شواهدی ادعا کرد: شواهد قابل توجهی از عملیات مخفیانه چینی ها در رسانه های اجتماعی وجود دارد!

گفتنی است، «بارت گروتیوس» مدعی است که در گزارش اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع ویروس کرونا که روز گذشته از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد، جزئیات مربوط به ادعاهای غلط دولت چین حذف شده است!