گوگل ۸۰۰ میلیون دلار به مبارزه با ” کووید-۱۹ ” کمک کرد

کیوسک خبر: شرکت بزرگ گوگل در واکنش به بحران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ اقدام به اعطای کمک ۸۰۰ میلیون دلاری برای مبارزه با این بیماری کرده است و همزمان در حال تولید ماسک نیز هست.

به گزارش آی‌ای، شرکت گوگل خبر از کمک مالی ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به تلاش‌ها برای جلوگیری از بحران کووید-۱۹ داد.

“سوندار پیچای” مدیر عامل گوگل در وب‌سایت این شرکت نوشته است: از آنجا که شیوع کروناویروس جدید در سراسر جهان رو به وخامت است، در حال نابودی جوامع و گرفتن جان افراد بسیاری است. امروز ما اقدام به اعطای کمک ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به مقابله با برخی از این چالش‌ها و حمایت از مشاغل کوچک و متوسط، سازمان‌های بهداشتی و دولت‌ها و کارکنان بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری همه‌گیر جهانی هستند، کرده‌ایم.

بخشی از این مبلغ به میزان ۲۵۰ میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی(WHO) و سازمان‌های دولتی و ۲۰۰ میلیون دلار از آن کمک به یک صندوق سرمایه‌گذاری است که از سازمان‌های غیردولتی و موسسات مالی برای کمک به به مشاغل کوچک پشتیبانی خواهد کرد.

گوگل همچنین اعلام کرد با همکاری یک شرکت دیگر، مشغول تهیه ۲-۳ میلیون ماسک است تا در هفته‌های آینده در اختیار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا قرار دهد.

گوگل همچنین از ظرفیت درآمد تبلیغات خود حدود ۳۴۰ میلیون دلار برای کمک به همه مشاغل خرد و متوسط که در طول سال گذشته حساب فعال داشته‌اند و اکنون به دلیل شیوع کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند، اختصاص می‌دهد.

در عین حال، مبلغ ۲۰ میلیون دلار به مؤسسات دانشگاهی و محققان داده می‌شود تا از توانایی محاسبات و زیرساخت‌های گوگل برای مطالعه و رسیدن به روش‌های درمانی و واکسن‌های احتمالی، ردیابی داده‌های حساس و شناسایی راه‌های جدید برای مبارزه با کووید-۱۹ استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که در این برهه حساس، گوگل واقعاً در حال کمک برای برون‌رفت از این بحران است و این چیزی است که باید از آن قدردانی شود.