نخستین سری کیت‌های بومی تشخیص کرونا وارد مرحله تولید شد/ نوع دوم ٖکیت‌ها هم در دست تهیه است

کیوسک خبر: معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا تهیه ۲ نوع کیت تشخیص کرونا آغاز شد که کیت اول هم اکنون با موفقیت وارد چرخه تولید شده و کیت دوم هم در حال گذراندن تست‌های لازم برای تایید است.

محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهادانشگاهی آخرین وضعیت تولید بومی کیت‌های بومی تشخیص کرونا را شرح داد و اظهار کرد: پس از اینکه محدودیتی‌هایی در کشور در زمینه کیت‌های تشخیص کرونا دیده شد به طوری که تمامی کیت‌های موجود از خارج وارد می‌شدند، پژوهشکده معتمد و مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاد دانشگاهی کار تولید کیت بومی تشخیص کرونا را آغاز کردند.

وی ادامه داد: به این ترتیب ۲ کیت تهیه شد که کیت تولید شده در پژوهشکده معتمد جهادانشگاهی که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تهیه شده بود توانست تمامی تست‌های فنی را پشت سر بگذارد و مجوزهای لازم را از مراجع ذیربط از جمله انیستیتو پاستور و سازمان غذا و دارو اخذ کند و هم اکنون وارد چرخه تولید شده است.

تلاش برای ساخت نوع دیگری از کیت تشخیص کرونا ادامه دارد

پورعابدی خاطر نشان کرد: کیت دوم هم در حال طی کردن مراحل لازم برای تولید است تا بتواند مجوزهای لازم را برای تایید و تولید بگیرد. این کیت در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاددانشگاهی و با همکاری سازمان پدافند غیرعامل در دست تولید است.

کیت تشخیص مولکولی کووید ـ ۱۹ با نام تجاری COVIMED طراحی و تولید شده است.