• خانه
  • بین الملل
  • سیاسی
  • لندن موظف به پاسخگویی به طومار مردمی برای لغو ‌تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

لندن موظف به پاسخگویی به طومار مردمی برای لغو ‌تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

کیوسک خبر: طومار درخواست از آمریکا برای لغو فوری تحریم‌ها که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است از مرز ده هزار امضاء گذشت و به این ترتیب دولت انگلیس موظف است به این درخواست پاسخ دهد.

امضاء کنندگان در این طومار که در تارنمای پارلمان انگلیس منتشر شده تاکید کرده‌اند که لغو تحریم‌های ضد ایران در این شرایط اقدامی انسانی به‌شمار می‌رود.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر ۱۲ هزار و ۸۵۴ نفر تومار یاد شده را امضاء کرد و آمار آن به سرعت رو به افزایش است.

طبق رویه‌های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک طومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس باید به آن پاسخ گوید و اگر از ۱۰۰ هزار نفر فراتر برود، درخواست مطرح‌ شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن روز چهارشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد: امیدواریم دولت انگلیس در راستای حمایت از خواسته های به حق مردم جهان و برای تقویت توان لجستیک و مالی ایران جهت مقابله با بحران ویروس کورونا، اعلام نماید که تحریم‌های آمریکا را رعایت نخواهد نمود و توان سیاسی ودیپلماتیک خود را برای لغو این تحریم‌ها بکار گیرد.

وزارت تجارت آمریکا همزمان با گسترش شیوع کرونا در جهان و ایران ۲۴ فرد حقیقی و حقوقی از جمله مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران را به بهانه آنچه همکاری در فعالیت هسته‌ای ایران و پاکستان خوانده است، در فهرست اشخاص تحریم شده قرار داد.

این وزارت‌خانه تاکید کرده است هرگونه تعامل با این افراد به مجوزهای اضافی‌تری نیاز دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در مخالفت ضمنی با تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که لندن به «حمایت از تلاش های جهانی» برای مبارزه با کرونا در ایران و سراسر جهان ادامه می دهد.

این سخنگو که طبق رویه‌های مرسوم سیاسی در انگلیس خواست نامش فاش نشود افزود: ما به حمایت از تلاش‌های جهانی برای مقابله با شیوع کوید۱۹ هم در ایران و هم در سراسر جهان ادامه می‌دهیم.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.