کشف شکاف غیر قابل ترمیم در پردازشگرهای اینتل

کیوسک خبر: کارشناسان امنیتی شکافی در پردازشگر های اینتل کشف کرده اند که غیر قابل ترمیم است و هکرها با سواستفاده از آن می توانند به رایانه کاربر نفوذ کنند.

به گزارش انگجت، محققان امنیتی شکاف دیگری در پردازشگرهای اینتل کشف کرده اند. این شکاف امنیتی در سطح سخت افزاری پردازشگرهایی وجود دارد که اینتل در ۵ سال اخیر عرضه کرده است. هرچند سواستفاده از این شکاف به راحتی ممکن نیست اما به هیچ وجه نمی توان با وصله امنیتی آن را برطرف کرد. البته این شکاف در نسل ۱۰ پردازشگرهای اینتل وجود ندارد.

این شکاف امینی در موتور CSME تراشه ها قرار دارد. این بخش از تراشه بوت آپ(boot-up)، سطح انرژی، فریمور (برنامه ای که در حافظه ROM قرارداده شده است) و از همه مهمتر قابلیت های رمز گذاری را کنترل می کند.

متخصصان امنیتی در شرکت «پوزیتیو تکنولوژیز» متوجه شکافی کوچک در امنیت این ماژول شده اند. این شکاف به هکرها اجازه می دهد کدهای بدافزار را به دستگاه وارد کنند و به رایانه کاربر دستور دهند.

این شکاف امنیتی آخرین حلقه از باگ های تراشه های اینتل است که در این اواخر به وجهه شرکت خسارت زده است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اینتل به دلیل شکاف های «ملت داون» و «اسپکتر» با انتقادات زیادی روبرو شد. این شکاف ها به هکرها اجازه می دادند اطلاعات کاربران را سرقت کنند.