هجوم ملخ‌ها به مرحله بحران نرسیده است

کیوسک خبر: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هجوم ملخ‌ها در استان‌های جنوبی کشور به وضعیت بحران نرسیده است و ۸۷۵ کیلومتر از استان بوشهر سم پاشی شده است.

محمد فرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور اظهار کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های هجوم ملخ‌ها به کشور باید در جنوب کشور مدیریت‌های لازم صورت بگیرد و سازمان حفظ نباتات نیز باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام بدهد و اگر در شرایط حادی قرار بگیریم، قطعا مدیریت بحران به این موضوع ورود خواهد کرد و نسبت به مبارزه با هجوم ملخ‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: سال گذشته نیز منابع اعتباری در خصوص مبارزه با ملخ‌ها در نظر گرفته شد و امسال نیز در صورت رسیدن به شرایط بحرانی و حاد اختصاص اعتبار و ارسال تجهیزات و امکانات لازم به استان‌های جنوبی کشور برای مبارزه با ملخ‌ها انجام می‌شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: هنوز به وضعیت بحرانی در خصوص هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور نرسیده‌ایم، البته هشدارهایی در این خصوص داده شده است.

لطیفی یادآور شد: در حال حاضر موضوع حجوم ملخ‌ها با پیشگیری ‌های صورت گرفته ملی نشده ولی مهم است و اقدامات مقابله ای ادامه دارد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران بیان داشت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پیشگیری و مقابله با ملخ اعتبار اختصاص یافته است و اکنون هم ۸۷۵ کیلومتر از استان بوشهر سم‌پاشی شده است و کانون‌های آلوده هم ردیابی شده‌اند.