مجلس تا اطلاع ثانوی تعطیل شد/ بودجه، دو دوازدهمی می‌شود

کیوسک خبر: سخنگوی هیأت‌رئیسه اعلام کرد که مجلس تا اطلاع ثانوی جلسه علنی نخواهد داشت.

اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر شیوع ویروس کرونا و خطرناک بودن آن جلسات علنی مجلس شورای اسلامی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی افزود: به احتمال زیاد ما بودجه را به صورت دو دوازدهمی تصویب خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ما هفته ‌آینده جلسات علنی مجلس شورای اسلامی را نخواهیم داشت و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

عباسی افزود: تا زمانی که وزیر بهداشت اعلام کند و وضعیت در حالت عادی قرار بگیرد ما جلسه علنی در مجلس نخواهیم داشت تا مطمئن شوند که همکاران ما هم مشکلی نخواهند داشت تا شرایط عادی حاکم شود تا مجلس جلسات علنی برگزار کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد از آنجایی که وزارت بهداشت تجمع در یک فضای بسته را به صلاح نمی‌داند لذا پیشنهاد کردند که جلسات مجلس نیز تشکیل نشود.

عباسی ادامه داد: ما دو موضوع مهم در دستور کار داشتیم اما به ناچار مجبور شدیم جلسات را به تأخیر بیندازیم.

وی درباره تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده برای لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور نیز عنوان کرد: بر اساس تصمیمی که هیأت رئیسه گرفتند ما باید تمهیداتی فراهم کنیم تا دو دوازدهم را تصویب کنیم. حال یا باید به کمیسیون تلفیق اختیار دهیم یا اینکه جلسه‌ای که در صحن علنی خواهیم داشت با تمهیدات مناسب باید انجام بگیرد اما فعلا تا اطلاع ثانوی ما جلسه علنی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تصمیم بر اساس نظر هیأت رئیسه بوده یا رئیس مجلس، گفت: خیر، بنا به توصیه وزیر بهداشت و درمان که رئیس ستاد پیشگیری از ویروس کروناست صورت گرفته است، زیرا ایشان صلاح ندانست، چون تست کرونای برخی نمایندگان مجلس مثبت بوده و همچنین نگرانی‌هایی داشته که نیمی از همکاران ما اصلا تست ندادند و بنا به دلایلی همچون ارتباطات مردمی این نگرانی وجود داشت که این بیماری شیوع پیدا کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: البته در جلسه غیرعلنی که در مجلس داشتیم وزیر بهداشت تلویحا چنین پیشنهادی داده بود، اما این بار صراحتاً اعلام کرد و ما همه موظف هستیم که تحت‌نظر پیشنهادی کارشناسی ستاد پیشگیری از کرونا عمل کنیم و مجلس و هیأت رئیسه هم به آن عمل کرده و ما اعلام می‌کنیم تا اطلاع ثانوی جلسه علنی نخواهیم داشت.