• خانه
  • علم و دانش
  • عسلویه بازار فوق‌العاده‌ایی برای شرکت‌های دانش بنیان است

عسلویه بازار فوق‌العاده‌ایی برای شرکت‌های دانش بنیان است

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاری شرکت‎های متعدد بخش خصوصی در عسلویه یک بازار فوق‌العاده برای تمامی دانش بنیان‌ها ایجاد کرده‌است.

سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه بازدید پتروشیمی جم افزود: هم اکنون عسلویه برای هر ایرانی افتخار ملی است زیرا پیشرفت‎های چشمگیر ۲۰ سال گذشته این منطقه را به بزرگ ترین تولید کننده گاز در دنیا تبدیل کرده‌است.

وی بیان کرد: ایران اکنون سومین تولید کننده گاز جهان است و ۷۰ درصد تولید گاز کشور در منطقه عسلویه اتفاق می‎افتد.

ستاری ادامه داد: همچنین جذب نیروی انسانی با استعداد در پارس جنوبی و عسلویه باعث شده تا در شرایط تحریمی شرکت‏‌ها برای حل مشکلات خود به استفاده از تولیدات داخلی روی بیاورند.

ستاری اظهار کرد: این رویکرد اتفاقی برای دانش بنیان شدن صنعت نفت است که باید از وزیر نفت و سایر اعضای این مجموعه قدردانی ‎شود.

وی گفت: امیدواریم این جهت گیری بسیار خوبی که در مجتمع‎های مختلف پتروشیمی و شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه آغاز شده‌است ادامه یابد و شرکت‌‏های داخلی بیشتر در بازار منطقه عسلویه فعالیت کنند و امکانات خوبی برای توسعه استارتاپ‎ها ایجاد شود.

ستاری یادآور شد: بزودی یک مرکز رشد در عسلویه راه‎اندازی خواهد شد و در بوشهر نیز ۲ مجتمع بزرگ حوزه علم و فناوری در اسفندماه امسال افتتاح خواهد شد.

بازدید از طرح های تولیدی شرکت دانش بنیان هلدینگ اچ ان تی در پتروشیمی تخت جمشید ، طرح سلول های الکترولایزر پتروشیمی مبین، کاتالیست های واحد آروماتیک پتروشیمی نوری، روند فعالیت پتروشیمی جم، بازدید از شرکت های مرکز رشد شهرستان کنگان و شرکت در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به عسلویه و کنگان استان بوشهر است.