چرخ کارخانه نوآوری استان البرز به حرکت در می‌آید

کیوسک خبر: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و استاندار البرز؛ موافقت‌نامه راه‌اندازی و آغاز به‌کار «کارخانه نوآوری» البرز به امضا می‌رسد تا زیست‌بوم نوآوری و کسب و کارهای دانش‌بنیان این استان رونق بگیرد.

فرآیند اجرایی کارخانه نوآوری البرز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همکاری شهرداری کرج و حمایت استاندار البرز، آغاز شده است و بر اساس موافقت‌نامه همکاری فرآیند عملیاتی شدن آن آغاز می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری صبح امروز به تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان تهران و البرز سری می‌زند تا ضمن گفت‌وگو با فعالان فناور مستقر در این شرکت‌ها، زمینه حمایت از آنان و توسعه کسب‌وکارهای فناور را فراهم کند.

ستاری از شبیه‌ساز هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ به عنوان تازه‌ترین محصول شرکت توسعه دانش‌ آسمان بازدید می‌کند. این شرکت فناور که در حوزه آموزش خلبانی فعالیت می‌کند موفق شده است با کمک جمعی از مختصصان داخلی این دستگاه کاربردی در آموزش خلبانان مسافربری و تجاری را به کمک تجهیزات داخلی و برای نخستین بار در کشور محقق کند.

بازدید و گفت‌وگو با فعالان فناور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از دستاوردهای فعالان فناور شرکت داده ورزی فرادیس البرز بازدید می کند. این شرکت دانش بنیان ضمن تولید دستگاه‌های خودپرداز و خود دریافت با برند وینکور و پایانه فروش بایتل و تولید داخلی انواع سخت‌افزارهای بانکی مانند خودپرداز فرادیس، CRS، VTM، فرابانک، کیوسک بانکی و پایانه فروش، صندوق فروشگاهی را تولید می کند.

همچنین تجهیزات ماهواره‌ای و زمینی، پشتیبانی تجهیزات سخت‌افزاری و تولید و انواع نرم‌افزارهای بانکی و غیر بانکی از دیگر توانمندی های این شرکت است.

افتتاح شتابدهنده ماد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، کارخانه نوآوری و شتابدهنده «ماد» را افتتاح می‌کند. فضای کاری اشتراکی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های نیمه صنعتی و اتاق تمیز از خدماتی است که این شتابدهنده در اختیار هسته‌های فناور قرار می‌دهد.

بازدید از آزمایشگاه نوآوری مپنا بخش دیگری از سفر یکی روزه ستاری و همراهان وی به استان البرز است. در این آزمایشگاه، خدمات مختلفی در حوزه نوآوری باز، سرمایه‌گذاری خطر پذیر و مدیریت نوآوری ارائه می‌شود