• خانه
  • علم و دانش
  • ۵ تن از جانباختگان سانحه هوایی از خانواده بزرگ بنیاد ملی نخبگان/شرکت های دانش بنیان نوک پیکان مبارزه با تحریم

۵ تن از جانباختگان سانحه هوایی از خانواده بزرگ بنیاد ملی نخبگان/شرکت های دانش بنیان نوک پیکان مبارزه با تحریم

کیوسک خبر: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در آیین رونمایی از داروی ایران‌ساخت «آلساوا» گفت: ضایعه ناگوار آسمانی شدن تعدادی از هم‌وطنانمان در سانحه هوایی اخیر، تلخ و جان‌کاه است. ۵ نفر از این عزیزان عضو خانواده ۳۵ هزار نفری بنیاد ملی نخبگان بودند؛ با دو نفر از آنان مستقیماً گفت‌وگو داشتم که بنا بود فعالیت‌های علمی و فناورانه خود را با حمایت این بنیاد و معاونت علمی، توسعه دهند.

وی در ادامه افزود: با خانواده جان‌باختگان هم‌دردم چراکه از یک سو به واسطه شهادت پدرم در سانحه هوایی، آگاهم که چه رنج سنگینی بر دوش خانواده‌های آنان سنگینی می کند. ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار، صبر و تسلای خاطر آرزو می‌کنم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان نقشی سرنوشت‌ساز ایفا و در مسیری راهبردی طی طریق می‌کند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان که نوک پیکان مبارزه با تحریم قرار دارند، میزبان و زمینه‌ساز بازگشت نخبگان به کشور می‌شوند.

ستاری افزود: مسوولیت ما برای حفظ و راهبری سرمایه‌های انسانی جوان و خلاق کشورمان، سنگین‌تر از گذشته است و باید هم‌دل و یک‌صدا، کنار هم بایستیم تا اقتصاد ناصواب نفتی را با همه اندیشه‌های نادرستی که بر جامعه مستولی ساخته و در اندیشه مردم و جامعه رسوخ کرده است اصلاح کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه «بیوتک» حوزه‌های اولویت دار در زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و ایران، جزو برترین‌های منطقه در این فناوری است خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری بخش عمده ای از فرآورده‌های غذایی و دارویی ایران‌ساخت دامی و انسانی، به بازار عرضه و رونمایی خواهد شد.