انتقاد ایلهان عمر از اقدامات ترامپ علیه ایران

کیوسک خبر: نماینده مسلمان کنگره ضمن انتقاد از سخنرانی روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که چطور ترامپ مدعی تنش‌زدایی است در حالیکه از تشدید تحریم‌ها علیه ایران که نوعی جنگ اقتصادی است، سخن به میان می‌آورد.

«الهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سخنرانی روز گذشته (چهارشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد که گفته بود «آمریکا خیلی فوری تحریم‌های اقتصادی طاقت‌فرسایی را علیه ایران وضع خواهد کرد».

عمر در پیامی توییتری ضمن انتقاد از این اظهارات ترامپ گفت: «عاقلانه نیست. تحریم‌ها، جنگ اقتصادی است. این (تحریم‌ها) از قبل نیز موجب کمبود دارو شده و مرگ‌های بی‌شماری را در ایران منجر شده است».

وی ادامه داد: «شما نمی‌توانید مدعی شوید که خواستار تنش‌زادیی هستید و بعد بدون هدف روشن و واضح، تحریم‌های جدیدی را اعلام کنید. این یک پاسخ حساب شده نیست».

ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود تصریح کرد: «همزمان با بررسی گزینه‌ها در مواجهه با تهاجم ایران، تحریم‌های بیشتری علیه آنها اعمال می‌کنیم».

با اینحال رئیس‌جمهور آمریکا که تا پیش از این از هدف قرار دادن نقاط متعدد در ایران صحبت می‌کرد، در نطق خود بعد از ضربه موشکی جمهوری اسلامی، از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم صلح با ایران، لزوم کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و منفعت مشترک آمریکا و ایران در مبارزه با داعش سخن گفت.