حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اولویت معاونت علمی

کیوسک خبر: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری و شتابدهی «تگ» و رونمایی از محصولات دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمان گفت: به کسانی که برای راه اندازی این مرکز تلاش کردند تبریک می گویم اما این آغاز راه است. استارتاپ هایی که رشد می کنند راه طولانی برای موفقیت در پیش دارند و باید با ساختارهای فرسوده فرهنگ سنتی و مقاومت‌های ساختاری و پیچیدگی‌های قانونی انگیزه‌مند و استوار عمل کنند.

 

وی ادامه داد: همه باید برای داشتن کشوری که از نوآوری ها استقبال کند و فرهنگ کارآفرینی پویای خود را پشتیبانی کند، بکوشیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه ها غنیمتی ارزشمند برای رونق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری است، افزود: با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی پرشمار و آگاه کرمان، امید به اتفاقات خوب در این استان بسیار بالا است. شهرستان رفسنجان مبدأ و منشأ اتفاقات خوبی شده است.

 

ستاری اظهار کرد: اساتید دانشگاه و جوانان خلاق دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های موفقی به راه انداخته‌اند که بر اساس اولویت‌های معاونت علمی این کسب و کارها حمایت می‌شوند.