حرکت بخش خصوصی به سمت نوآوری غنیمت است

حرکت بخش خصوصی به سمت نوآوری غنیمت است

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حرکت بخش خصوصی به سمت نوآوری را غنیمت و فرصتی مطلوب خواند و گفت: به علت ماهیت پول دولت ، با سرمایه‌گذاری دولت به جایی نمی‌رسیم و این قانون مختص ایران نیست بلکه در همه جای دنیا با پول دولتی توسعه و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

سورنا ستاری عصر سه شنبه  در حاشیه افتتاح مرکز نو آوری و شتابدهی تگ در کرمان خطاب به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: روی جوانان و حوزه نوآوری سرمایه‌گذاری کنید بدانید بخش خصوصی در این فضا برنده است و تا می‌توانید از این فضا استفاده کنید شاید در ۵ سال آینده این فرصت سرمایه‌گذاری وجود نداشته باشد.
وی افزود: بخش سنتی جامعه جلوی این بچه‌ها(نوآوران و خلاقان) می‌بازد یعنی یک شرکت قدر سنتی هیچ شانسی برای برنده شدن در برابر این بچه‌ها ندارد و اگر اکنون روی این فناوران و خلاقان سرمایه‌گذاری نکند در آینده در بازار جایی نخواهد داشت و هیچ شانسی برای برنده شدن در برابر رقبا ندارد.

ستاری شکست را کاملا طبیعی دانست و اظهار کرد: شکست در کارآفرینی معناد ندارد و تفاوت ما در نوع بلند شدنمان پس از شکست از زمین است و روی پای خود ایستادن است و این سخت کوشی خصلت بچه‌های کویر است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نو آوری و شتابدهی تگ تصریح کرد: امیدواریم این شروع کار باشد زیرا برای کرمان برنامه‌های زیادی داریم و باید اکوسیستمی درست کنیم که جوانان این استان صاحبان آینده این استان باشند.
 مرکز نو آوری و شتابدهی تگ با تمرکز بر ایده های خلاق و ارائه خدمات شتاب دهی به کسب و کارهای نوپا، از تیم های استارتاپی در زمینه های مختلف با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و تبدیل آن ها به یک بنگاه اقتصادی حمایت می کند.