کتاب “۴۰ سال علم، فناوری و نوآوری” به جامعه عرضه شد

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی از انتشار کتاب «۴۰ سال علم، فناوری و نوآوری» خبر داد و گفت: با انتشار این کتاب دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش  کیوسک خبر پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با بیان اینکه ظرفیت ها و توانمندی های نظام علم، فناوری و نوآوری ایران در طول چهل سال گذشته پیوسته ارتقاء یافته است اظهار کرد: این توسعه علمی حاصل سال ها تلاش متخصصان و اندیشمندان کشور است که باید در معرض دید همگان قرار گیرد. پس با توجه به این موضوع کتاب «۴۰ سال علم، فناوری و نوآوری» در سه فصل منتشر شد.

کرمی ادامه داد: در هریک از فصل های کتاب مهمترین دستاوردها و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری در چهار دهه اخیر ارائه شود. البته سیاست های علم، فناوری نوآوری در این چهار دهه بسته به اولویت های هر دوره زمانی حلقه های مختلف زنجیره «ایده تا بازار» را مورد توجه قرار داده اند و بدین ترتیب نظام علم و فناوری به تدریج تکامل یافت. به گونه ای که امروز بستری برای اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در ادامه به تشریح فصل های مختلف کتاب پرداخت و گفت: در فصل نخست روند توسعه زیرساخت ها و منابع فناوری و نواوری در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شده است. در فصل دوم دستاوردهای نظام علم و فناوری به تصویر در آمده است و به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در انتشارات علمی، توسعه فناوری و نیز اقتصاد دانش بنیان می پردازد. در نهایت نیز فصل سوم نگاهی به مسیر پیش روی ایران در حوزه علم و فناوری است و تصویر الهام بخشی است که با توجه به پیشرفت های اخیر می توان انتظار داشت.

کتاب «۴۰ سال علم، فناوری و نوآوری» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در باغ کتاب رونمایی شد.

این کتاب به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازار کتاب کشور آمده است و نگاهی ویژه به چهار دهه توسعه علم، فناوری و نوآوری در ایران اسلامی دارد. همچنین نشر دانش بنیان فناور ناشر آن است.