خبر خوب ستاری برای بیماران ضایعه نخاعی

کیوسک خبر: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در حاشیه رونمایی از طرح کلان ملی «سیستم پروتز عصبی رکاب زنی برای افراد دچار ضایعه نخاعی» گفت: دستگاه «پروتز عصبی حرکتی پاراسایکلینگ» که به همت دانشگاه علم و صنعت و زیر نظر دکتر عباس عرفانیان تولید شده، از فناوری پیشرفته‌ای بهره می‌برد و توانمندی کشور در علوم و فناوری اعصاب را ارتقا داده است. به مدد این دستگاه، افراد مبتلا به ضایعه نخاعی، قادر خواهند بود روی پای خود بایستند و گام بردارند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از تجهیزاتی که فناوری بسیار بالایی دارند و جزو چالش‌های اصلی حوزه سلامت محسوب می شوند در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، ایران‌ساخت می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه ساخت تجهیزات پیشرفته در قالب طرح‌های کلان ملی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از این محصولات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان روانه بازار شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: مهم‌ترین ویژگی زیست‌بوم نوآوری وجود جوانان خلاق و انگیزه‌مندی است که علیرغم برخورداری از امکانات اندک، تحولاتی بزرگ و ستودنی ایجاد کرده‌اند که مشکلات مردم را رفع می‌کند.