قوت گرفتن زیست‌بوم نوآوری و فناوری با شدت گرفتن تحریم‌ها

‍ کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: به مدد فعالان زیست بوم نوآوری و کارآفرینی با شدت گرفتن تحریم‌ها شتاب و قوت بیش‌تری یافته و توجه به توانمندی کسب و کارهای دانش‌بنیانی که به دست جوانان خلاق و کارآفرین به راه افتاده‌اند، جدی‌تر شده است.

ستاری با بیان اینکه خوشبختانه جامعه آموخته است که راه گذار و موفقیت کشور از مسیر توجه به خلاقیت جوانان عبور می‌کند، گفت: جامعه و دستگاه ها با زیست‌بوم نوآوری هم‌صدا شده‌ و هم‌دلی که مهم‌ترین سرمایه این زیست‌بوم است، موجب شد تمنا از خارجی‌ها برداشته شود و جامعه بر ستون مستحکم توانمندی جوانان خلاق برای مقابله با مشکلات از جمله تحریم‌ها تکیه کند.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز برنامه های مفصلی برای فائق آمدن بر تحریم ها با تولید کالاهای پیشرفته و های‌تک ایران ساخت داریم که شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها هم اکنون نیز بخشی از این برنامه را اجرایی کرده‌اند.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان اصفهان در این دیدار گفت: از روحیه تلاش‌گر و انگیزه شما و همکارانتان که مورد عنایت مقام معظم رهبری است و قدردانی می‌کنم و امیدوارم مسیر کارآفرینی و حمایت از جوانانی که در حال حرکت در مسیر تولید هستند با شتاب و قوت بیش‌تری دنبال شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه اظهار کرد: اگر پیشرفتی صورت گرفته، با تکیه به ظرفیت و توانمندی فکری انسان بوده است و تحریم‌ها نمی‌تواند مانعی برای رشد و تعالی ایران اسلامی باشد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم تولید ملی را تقویت کنیم، باید زیرساخت را برای تولید تسهیل کنیم و تسهیلات لازم را برای رونق کار تولید ارائه دهیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: کسی که که کار تولید می‌کند و زمینه درآمد افراد دیگر را فراهم می‌آورد، باید حمایت شود؛ هیچ اشکالی در این که کارآفرین از رفاه و تمکن مالی برخوردار باشد وجود ندارد. بنابراین باید بتوان از این چنین فردی به هر نحو ممکن حمایت کرد.