• خانه
  • علم و دانش
  • افتتاح خط تولید آبگرمکن و آب‌شیرین‌کن خورشیدی “ایران ساخت”

افتتاح خط تولید آبگرمکن و آب‌شیرین‌کن خورشیدی “ایران ساخت”

کیوسک خبر: فعالان زیست بوم نوآوری استان اصفهان امروز ۳۰ آذرماه دستاوردهای خود را به ‌سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه می کند.

در نخستین بخش از سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به اصفهان، شرکت خط تولید آبگرمکن و آب شیرین‌کن‌های خورشیدی “ایران ساخت” افتتاح شد. شرکت دانش بنیان فناوری های سبز آویسا که این طرح فناورانه را اختراع و تجاری سازی کرده است، خط تولید این محصولات دانش بنیان را در اصفهان راه اندازی کرده است که این کارخانه با حضور ستاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

با افتتاح این خط تولید، راه ورود انرژی‌های سبز به ساختمان‌ها و منازل با کمک فناوری بومی باز می‌شود.

در این دستگاه که برای نخستین بار به دست متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده است، به طور همزمان آب شیرین و آبگرم مصرفی با بهره گیری از انرژی خورشیدی با استفاده از فناوری وکیوم تیوپ تامین می شود.

این واحد فناور با احداث خط تولید جدید خود بیش از ۳۰ متخصص اشتغال زایی کرده و زمینه تولید سالانه ۱۰ هزار دستگاه ایران ساخت فراهم کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از محصولات فناورانه شرکت صنایع الکترونیک ایران(صاپا) بازدید می کند. این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های محصولات بازار الکترونیک کشور به شمار می رود و بیش از ۴ هزار نیروی انسانی را در حوزه های گوناگون به کار گرفته است.

بازدید از دستاوردهای نوآورانه دانشگاه صنعتی اصفهان، بخش دیگری از سفر یکی روزه ستاری به اصفهان خواهد بود. در این بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان درباره توسعه فعالیت‌ های فناورانه و نوآورانه این دانشگاه گفت‌وگو می کنند.

در بخش دیگری از این سفر یک روزه، تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان دستاوردها و توانمندی‌هایشان را به رئیس بنیاد ملی نخبگان ارائه می کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان میزبان ستاری و همراهان وی خواهد بود و در خصوص توانمندی نیروی انسانی، زیست بوم نوآوری و حمایت از ایده های نوآورانه برای رونق اقتصاد دانش بنیان گفت و گو می کنند.

شرکت در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان تهران و حضور در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان، پایان بخش سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همراهان وی خواهد بود.