• خانه
  • ورزش
  • سرانه ورزش تهران از محروم ترین نقاط کشور پایین‌تر است!

سرانه ورزش تهران از محروم ترین نقاط کشور پایین‌تر است!

نشست مجمع نمایندگان استان تهران با مسئولان حوزه ورزش استان تهران به منظور بررسی معضلات ورزش پایتخت برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران  در نشست مشترک با مسئولان ورزش استان تهران معضلات کنونی این حوزه در پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.

چرا اقدام جدی برای تقویت زیرساخت‌های ورزش تهران انجام نشده است؟

طیبه سیاوشی شاه عنایتی با تأکید بر اینکه این نشست پیرو نشست مجمع نمایندگان استان تهران به ریاست محمدرضا عارف به منظور بررسی مشکلات موجود در حوزه ورزش پایتخت به صورت تخصصی برگزار شده است، افزود: قرار بر این شده بود که مطالباتی که در زمینه ورزش مرتبط با زیرساخت‌های تهران و شهرستان‌های پیرامون آن وجود دارد در این نشست ویژه به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس شنیده‌ها متأسفانه در تهران اقدام جدی در جهت تقویت زیرساخت‌ها در حوزه ورزش انجام نشده است ضمن اینکه پروژه اسلامشهر تنها پروژه‌ای بوده که در این استان به لحاظ زیرساختی انجام شده اما در تهران حتی یک ورزشگاه ۷ هزار نفری نیز وجود ندارد.

اغلب ورزشگاه‌های تهران نیاز به تعمیرات اساسی دارند

سیده فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه بسیاری از ورزشگاه های تهران نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند، تأکید کرد که در شهرستان‌های تهران مشکلاتی وجود دارد که رفع آنها نیاز به بررسی و چاره‌اندیشی دارد.

ورزش ملی ایران مدیون ورزش پایتخت است

سیدفرید موسوی با انتقاد از عملکرد مسئولان در حوزه ورزش تهران گفت: در استان تهران در زمینه ورزش تنها به دور خود می‌چرخیم و هیچ پشتوانه در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که محدودیت‌های بودجه مشخص است و ورزش نیز تنها استانی نیست چه بسا اینکه ورزش ملی کشور مدیون ورزش تهران است و این در حالی است که مسئولان این حوزه یا نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند که حتی مشکلات جزئی آن را حل کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌توجهی به حوزه ورزش از سوی مسئولان در جایی قابل مشاهده است که مطالبات ورزشکاران بعد از یک سال پرداخت می‌شود ضمن اینکه ارتباط بین اداره کل ورزش استان تهران و مجلس منسجم نیست چرا که یا به مطالبات نمایندگان پاسخ نمی‌دهند و یا گزارشی از روند فعالیتشان در این زمینه به مجلس ارائه نمی‌دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس یادآور شد: اماکن ورزشی در روستاها در شرایطی به بخش خصوصی واگذار می‌شود که افراد ساکن در این مناطق قادر به استفاده از امکانات این بخش نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: نیروهای مازاد فعال در اداره کل ورزش استان تهران یکی دیگر از مشکلات موجود در این بخش است کما اینکه در شرایط کنونی ۳۹۰ نفر در این مرکز مشغول به کار هستند و اعتباراتی که باید به توسعه ورزش در پایتخت اختصاص یابد برای پرداخت دستمزد این افراد هزینه می‌شود.

موسوی در پایان خطاب به مدیرکل ورزش استان تهران تأکید کرد که مجموعه‌های ورزشی تهران باید به ترتیب اولویت‌های موجود در حوزه ورزش این استان به ارائه برنامه بپردازند.

چرا سالن‌های ورزش مدارس به افراد فاقد صلاحیت اخلاقی واگذار می‌شود

فریده اولادقباد با انتقاد از اینکه تخصیص اعتبارات ویژه به حوزه ورزش بانوان در قانون برنامه ششم توسعه لحاظ نشده است، گفت: یکی از مواردی که باید اعتبار مستقل برای آن در قانون برنامه ششم توسعه تعیین می‌شد، ورزش حرفه‌ای بانوان بود که از مطالبات جامعه زنان است، بنابراین این امر می‌طلبد که مسئولان توجه ویژه‌ای به تقویت ورزش نیمی از جمعیت کشور داشته باشند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با یادآوری نتایج بازدید میدانی آنها از حوزه ورزش شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: هم اکنون این شهرستان‌ها از حداقل تجهیزات در سالن‌های ورزشی برخوردار هستند که در این رابطه با وزیر ورزش و جوانان مکاتبه کردیم بنابراین لازم است در بودجه ۹۹ توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با یادآوری ایجاد تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در سال ۹۳ در تخصیص سالن‌های ورزشی به دانش آموزان تأکید کرد: گزارش‌هایی از نتایج این نوع واگذاری‌ها ارائه شده که باید این نکته را در پی آن متذکر شوم که وزارتخانه‌های مذکور باید توجه ویژه ای به واگذاری سالن‌های ورزشی به افراد داشته باشند و از واگذاری این مراکز به افراد فاقد صلاحیت اخلاقی به طور جدی خودداری کنند که تحقق این مهم نیز در گرو نظارت دقیق مسئولان مربوطه است.

ضرورت ارائه گزارش از نتایج اجرای ماده ۸۸ در حوزه ورزش تهران

محمود صادقی عضو مجمع نمایندگان استان تهران خطاب به مدیرکل ورزش استان تهران افزود: لازم است گزارشی از نحوه اجرای ماده ۸۸ در حوزه ورزش ارائه شود که نشان دهد آیا اجرای آن باعث تضییع عدالت در حوزه ورزش نشده است، همچنین سند چشم‌اندازی از سوی این اداره کل ارائه شود که برای رفع مشکلات حوزه ورزش بر آن تمرکز کنیم.

تهران به لحاظ بهره‌مندی از امکانات ورزشی محروم‌ترین نقطه ایران است

گل‌محمدی مدیرکل ورزش استان تهران با بیان اینکه برگزاری نشست با مجمع نمایندگان تهران به دلیل اتخاذ تصمیمی واحد برای رفع مشکلات حوزه ورزش پایتخت و رفع ناهماهنگی‌های موجود در این زمینه امیدوارکننده است، افزود: ناهماهنگی‌های موجود در حوزه ورزش به دلیل نبود ارتباطات سازمان یافته بوده که مهمترین آن به تأمین نیروی انسانی برمی‌گردد کما اینکه در شرایط کنونی ۳۹۰ نیروی مازاد هیأتی و ۱۵۰ پست خالی داریم که باید تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: موضوع زیرساخت‌های ورزشی دومین دغدغه مهم این اداره کل است چرا که تهران به لحاظ بهره‌مندی از امکانات ورزشی، محروم‌ترین نقطه ایران است کما اینکه ما هنوز سالن ۶ هزار نفری نداریم و سالن ۳۵۰۰ نفری بعثت نیز نیمه کاره باقی مانده و قرار بر این شده که ۸ میلیارد اعتبارات تخصیص دهند تا بتوانیم آن را تکمیل کنیم، همچنین قرار است ۱۰ میلیارد تومان به سالن تختی تخصیص یابد.

گل‌محمدی با یادآوری اینکه ۶ ورزشگاه تهران به شرکت توسعه و تجهیز واگذار شده که مهمترین آنها شیرودی بوده که متعلق به تهران است، تصریح کرد: به رغم اینکه هیأت‌های ورزشی استان تهران با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه شده‌اند اما اداره کل ورزش استان تهران همچنان برای تأمین فضای ورزشی تلاش می‌کند کما اینکه ساخت ۶ خانه جوانان را در دستور کار داشته که یکی از آنها تا پایان دهه فجر افتتاح می‌شود و سالن‌های بهارستان، شهریار، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین نیز به سرعت در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل فعالیت در حوزه ورزش را به روز نگه داشته است که این امر در المپیاد شاخص استعدادیابی مشهود بوده کما اینکه تهران با کسب ۲۴۵ مدال رتبه اول را در کشور به دست آورده و اصفهان با ۱۸۷ مدال در جایگاه دوم قرار گرفت اما نکته قابل تأمل در این بخش این است که ما برای استخدام قهرمانان با مشکل مواجه شده‌ایم که وضعیت سجاد گنجی‌زاده یکی از این نمونه‌ها است.

گل‌محمدی با اشاره به مشکل تخصیص اعتبارات به ورزش تهران عنوان کرد: ساختار ورزش تهران با مشکلاتی مواجه شده است چرا که به طور مثال در بهارستان یک سالن ورزشی وجود دارد و این در حالی است که باید به ازای هر ۱۰هزار نفر یک سالن ورزشی ایجاد شود؛ از سوی دیگر مشکل کمبود اعتبارات غیرقابل کتمان است کما اینکه سال گذشته تنها ۳۸ درصد بودجه تخصیص یافته به این بخش محقق شد با این حال ۴۰ سالن ورزشی ساخته شده و امسال نیز ۲۷ سالن افتتاح شد.

وی خطاب به اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه تهران را نمی‌توان در حوزه ورزش استانی برخوردار دانست، افزود: در مورد ساختار ورزشی تهران هنوز هیأت‌های ورزشی فاقد شناسه هستند، از سوی دیگر نبود فضای کافی برای هیأت‌ها به معضلی بزرگ تبدیل شده است چرا که اغلب ورزشگاه‌های این استان قبل از سال ۵۲ ساخته‌ شده‌اند ضمن اینکه برای ساخت ورزشگاه در شمیران دو سال است که به دنبال زمین هستیم و برای تکمیل سایر سالن‌ها نیز بودجه کافی در دست نداریم.

مدیرکل ورزش استان تهران افزود: تاکنون ۲۰۴ مکان ورزشی بر اساس ماده ۸۸ اجاره داده شده که تعدادی از آنها تخلفاتی مرتکب شده‌اند که با آنها برخورد شد ضمن اینکه لازم است واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی با جامع‌نگری بیشتری از سوی مجلس و دستگاه قضایی همراه باشد.

گل‌محمدی در پایان یادآور شد: برگزاری المپیادها که ۲۷ هزار دانش آموز در آن فعالیت دارند، کار بزرگی بود که توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شد ضمن اینکه لازم است وزارت آموزش و پرورش درب مدارس را به روی ما باز کند تا بتوانیم به بهترین شکل به ارائه خدمات بپردازیم.

مالیات بر ارزش افزوده بزرگترین کمک مجلس به حوزه ورزش کشور بود

فرامرزیان معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان با یادآوری اینکه تامین منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان براساس قانون خدمات کشوری صورت گرفته که پست ها و نوع قراردادها در آن به طور کامل مشخص شده است، افزود: نحوه تامین منابع انسانی در وزارت ورزش و جوانان به رغم سایر دستگاه های اجرایی براساس فصل ۵ صورت می گیرد که رعایت رقابت برابر در این زمینه مورد توجه قرار نگرفته است، بنابراین مجموعه منابع انسانی این وزارتخانه کیفی نبوده و استخدام برخی از نیروها غیرقانونی بوده است.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد پست ها در این حوزه بلاتصدی هستند و بیش از ۳۴ درصد قراردادی داریم و حدود ۳۴ درصد نیز نیروهایی هستند که به صورت طرحی استخدام شده اند، ضمن اینکه ما در فضای غیرمتعارف باید منابع خود را مدیریت کنیم.

فرامرزیان یادآور شد: تنها راه نجات وزارت ورزش و جوانان خرید خدمات و ساماندهی منابع انسانی است که یک مشکل درون سازمانی بوده و سیستم را آفت زده کرده است.

معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه واگذاری سالن های ورزشی باید به افراد متخصص صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ۳۱۰۰ زمین چمن از سال ۹۵ افتتاح شده است و ۱۰ هزار زمین چمن نیز که افتتاح شده جزو اماکن ورزشی نیستند، از سوی دیگر شیوه نامه خرید خدمت در ماده ۸۸ مغفول مانده است که باعث شده فضای ورزشی نامنظم بوده و هزینه کردها نامشخص شود.

وی تصریح کرد: تخصیص ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بزرگترین کمک مجلس به حوزه ورزش بود، ضمن اینکه ما ۶۰ درصد آن را برای ورزش همگانی پیش بینی کرده و ۲۰ درصد را به ورزش جوانان اختصاص دادیم و بانوان را نیز در این مورد تفکیک کردیم.

فرامرزیان عنوان کرد: منابع مالی حوزه ورزش باید به درستی مدیریت شود و به جیب مردم بازگردد، ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که استان تهران بهترین موقعیت برای استفاده از ظرفیت های قانونی اعم از ماده ۲۷، گشایش در ماده ۱۹ و مصوبه سران قوا را دارد که تاکنون در اجرای آنها تعلل صورت گرفته است و می طلبد که با مشکلات موجود در این حوزه کارگروهی برای ساماندهی این بخش تشکیل شود.

معاون توسعه وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در مورد توجه به قهرمانان ما ۴۸۰ میلیون به آنها پاداش دادیم، از سوی دیگر در رابطه با بیان این جمله که استان تهران در بهره مندی از امکانات ورزشی محرومترین نقطه کشور است، باید به این نکته اشاره کنم که ما ملزم هستیم نقاطی در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان را در ارائه خدمات متفاوت ببینیم، اما لازم است به این نکته نیز توجه شود که در تهران ظرفیت هایی برای جذب منابع وجود دارد، از سوی دیگر به مجلس پیشنهاد می دهم که در قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم مناطق کم برخوردار را پررنگ ببینند، ضمن اینکه مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از محل ماده ۵۳ که در استان ها عیناً توزیع شده است، مجلس تکلیف کند تا ما هم اجرا کنیم.

فرامرزیان در پایان با انتقاد از بررسی وضعیت شرکت توسعه در این نشست از سوی مسئولان اداره کل ورزش استان تهران بدون حضور نماینده این شرکت تاکید کرد که مشکلات این بخش را که دارای ۸۵۰ نیرو بوده و پروژه های بسیاری روی دست مانده دارد، باید در حضور مسئولان آن مورد بررسی قرار گیرد.

هیچ سالن ورزشی توسط شرکت عمران ساخته نشده است

سیفی رئیس اداره کل پردیس با انتقاد از نحوه اجای ماده ۸۸ گفت: سالنی که ۸ سال گذشته واگذار شده بود در شرایط کنونی به خاکستر تبدیل شده ، ضمن اینکه ریالی به عنوان اجاره به ما پرداخت نشده است و این مشکل در رابطه با واگذاری سالن ورزش جاجرود نیز وجود داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل جدی در زمینه ورزش در بومهن وجود ندارد، یادآور شد: تاکنون شرکت عمران در این بخش هیچ سالنی ورزشی نساخته است و این در حالی است که قرار بود ۲۰ سالن ورزشی توسط این شرکت ساخته شود.

رئیس اداره کل پردیس در پایان از تکمیل یک سالن ورزشی در پردیس خبر داد که در ۲۲ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

چرا شرکت عمران استخر نام آوران پردیس را تعطیل کرد؟

مجید کشاورز سرپرست دفتر نمایندگی ورزش بومهن با تایید اینکه شرکت عمران تاکنون سالنی در فاز ۲ پردیس نیز نساخته است، گفت: این شرکت حتی استخر نام آوران را نیز تعطیل کرده و زمین های بسیاری را به عنوان ورزش به مردم فروخته که تغییر کاربری داده اند.

قهرمانان اسلامشهر در انتظار نگاه ویژه مسئولان هستند

آرمیان رئیس اداره کل ورزش اسلامشهر با بیان اینکه اسلامشهر به عنوان دیار قهرمانان فاقد حتی یک زمین استاندارد فوتبال است، افزود: هم اکنون تنها یک زمین غیراستاندارد چمن برای فوتبال راه اندازی شده که فاقد رختکن و جایگاه است، از سوی دیگر اسلامشهر نیاز به سالن ۳ هزار نفری دارد، در این شرایط نبود چنین سالنی در پایتخت یک فاجعه محسوب می شود.

وی در مورد نیروهای مازاد فعال در این مرکز تصریح کرد: این نیروها نیاز به حمایت دارند چرا که در شرایط کنونی از قرارداد معین نیز خارج شده اند، از سوی دیگر استخدام قهرمانان این دیار باید پیگیری شود.

آرمیان در پایان با اشاره به اینکه این اداره کل با تامین اعتبارات لازم مخروبه ای که از آموزش و پرورش تحویل گرفته، به سالن وزنه برداری تبدیل کرده است، یادآور شد: تغییر مدیریت ها در آموزش و پرورش باعث بروز مشکلاتی در روند افتتاح این سالن شده است که می طلبد مسئولان توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

مجموعه طالقانی شهرری فاقد سند رسمی است

اسماعیل نباتی معاون اداره فنی ورزش شهرری با یادآوری اینکه انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه یادگار امام و تبدیل آن به پایگاه قهرمانی هیات ژیمناستیک و برگزاری المپیاد روستایی با ۳ هزار شرکت کننده از افتخارات این مرکز است، تصریح کرد: یکی از مشکلات این بخش و وضعیت مجموعه طالقانی بازمیگردد که بزرگترین سالن ورزشی شهرری بوده اما فاقد سند رسمی برای وزارت ورزش و جوانان است، ضمن اینکه سالن های ورزشی این منطقه نیاز به بازسازی دارند چرا که اکثر آنها فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند.

سالن بعثت نیاز به تعمیرات اساسی دارد

موسوی زاده رئیس اداره جنوب شرق ورزش تهران در بیان مشکلات این مرکز افزود: سالن ۳ هزار نفری بعثت نیاز به تعمیرات اساسی دارد چرا که تاسیسات آن فرسوده است، همچنین تکمیل مجموعه سمیه ۱۱ سال بوده که نیمه کاره باقی مانده است.

ضرورت تداوم نظارت مجلس بر حوزه ورزش تهران

ملاجعفری معاون توسعه ورزش اداره کل استان تهران با بیان اینکه این اداره کل برنامه های خود را از ۳ محور در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه تدوین کرده است، در تشریح این برنامه ها افزود: توسعه ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه ای، بانوان، آموزش و تحقیقات، ورزش خصوصی و واگذاری براساس اصل ۴۴ قانون، جانبازان و معلولان، اقشار خاص، محیط حقوقی، رسانه ها و ارتباطات جمعی و منابع مالی و انسانی از مواردی است که در این بخش مورد توجه قرار گرفته است، ضمن اینکه تعامل با مجلس شورای اسلامی در اولویت برنامه های این مرکز قرار دارد.

وی در پایان از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران خواست تا تداوم برگزاری جلسات با مسئولان حوزه ورزش استان تهران به صورت تخصصی و فنی را در دستور کار خود قرار دهند.

اداره کل ورزش تهران باید به سازمان تبدیل شود

رنجبر رئیس اداره ورزش جنوب غرب تهران با بیان اینکه انتقادات پیرامون توجه به ورزش قهرمانی منصفانه نبوده است، افزود: از بین ۵ ورزشکار قهرمان در حوزه فوتسال بانوان ۳ نفر از تهران بودند، ضمن اینکه رفع مشکلات این حوزه تنها با تبدیل اداره کل به سازمان قابل حل خواهد بود.

وی در پایان خطاب به مسئولان حاضر در این نشست تاکید کرد که کلیه هیات های فاقد شناسه باید ساماندهی شوند، چرا که این مشکل به تعطیلی آنها منجر می شود.

ساماندهی مجموعه حجاب نیاز به مساعدت مجلس دارد

الیکا رئیس اداره ورزش شمال غرب تهران با تاکید بر اینکه واگذاری ها باید براساس ماده ۲۷ انجام شود، افزود: مجموعه ورزشیحجاب با مشکلاتی مواجه شده که رفع آن نیاز به مساعدت مجلس و وزارت ورزش و جوانان دارد.

واگذاری مجموعه کشوردوست تعیین تکلیف شود

امید قمی رئیس اداره ورزش شمیرانات خطاب به مسئولان حاضر در نشست گفت: هم اکنون نیاز است واگذاری مجموعه کشوردوست تعیین تکلیف شده و در ماده ۲۷ قرار گیرد، همچنین مصوبه شورای شهر در رابطه با نحوه واگذاری شهرداری ها پیگیری شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت پروژه نیمه کاره گرمابدره رودبار قصران که ۱۴ سال است بلاتکلیف مانده است را ناشی از مشکل تقسیم انشعابات در این پروژه دانست.

اجرای طرح سه‌شنبه با جوانان با حضور فراکسیون جوانان مجلس آغاز شود

ام البنین گل محمدی معاون جوانان اداره کل ورزش استان تهران با یادآوری اینکه بیشتر عملکرد این معاونت در حوزه اجتماعی است، افزود: اجرای طرح سه شنبه با جوانان که در راستای تقویت حوزه ورزش تدوین شده و یکی از عوامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی است باید با حضور اعضای فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی آغاز شود.

اماکن ورزشی به خوبی نگهداری نمی‌‎شوند

ایرج رحمانی رئیس امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اماکن ورزشی استان تهران ۲۵ درصد از کل کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: هم اکنون ۴۵۰۰ باشگاه ورزشی در تهران وجود دارد اما مهمترین مشکل به نحوه نگهداری آنها بازمی گردد که ما توان انجام آن را نداریم و همین امر باعث می شود که این مراکز را واگذار کنیم.

توزیع امکانات حوزه ورزشی تهران متناسب با رشد جمعیت نبود

خورشیدی مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه استان تهران توسعه زیادی داشته اما امکانات ورزشی در آن متناسب با رشد جمعیت نبوده است، تاکید کرد که حذف ماده ۸۸ مشکلات این بخش را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: استخدام در حوزه ورزش باید ساماندهی شود ضمن اینکه ایجاد باشگاه های ورزشی کوچک مشکلی را در تهران رفع نمی کند، از سوی دیگر ما از مسئولان حوزه ورزش تهران انتظار داشتیم که گزارشی را به طور کامل به مجلس درخصوص روند فعالیت هایشان در حوزه اجرای ماده ۵۳ ارائه دهند.

توزیع اعتبارات برای اجرای پروژه‌های عمرانی در تهران عادلانه نبود

ارتقاعی مشاور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سال ۹۸  اعتبارات تخصیص یافته از محل مالیات بر ارزش افزوده با ۸ میلیارد به ۱۹ میلیارد بوده که رقم قابل توجهی است، افزود: از این محل ۵۵ میلیارد اعتبارات به ورزش تهران، ۶.۵ میلیارد به آموزش و پرورش و ۴۸ میلیارد به اداره کل تخصیص یافت و برای ساخت ۱۱ خانه جوانان ۳۷ میلیارد اعتبار در حوزه تملک دارایی یا پروژه های عمرانی تخصیص پیدا کرد که در این زمینه توزیع در تهران عادلانه نبوده و نیازمند نظارت دقیق مجلس است، ضمن اینکه تخصیص اعتبارات به ورزش تهران باید در بودجه ۹۹ اصلاح شود.(خانه ملت)