• خانه
  • مجلس
  • ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سه ماهه نخست سال ۹۸

ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در سه ماهه نخست سال ۹۸

به گزارش کیوسک خبر ، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست روزگذشته کمیسیون متبوع خود با حضور شریعتمداری از ایجاد ۴۷۰ هزار شغل در سال ۹۷ و حدود ۱۰۰ هزار شغل در سال ۹۸ خبر داد.

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،  در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از عملکرد وزارتخانه در سال ۹۷ و ۹۸ در حوزه اشتغال ارائه کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ بیش از ۴۷۰ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: براساس برآوردهای اعلامی در نشست امروز در سه ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

۱۸۰۰ واحد اقتصادی در سال ۹۷ مورد حمایت قرار گرفته اند

وی ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۷ و ۹۸ برنامه هایی برای حمایت از واحدهای تولیدی عملیاتی کرده تا شغل افرادی که در این واحدها مشغول به کار بوده اند تثبیت شود.

خدابشخی با بیان اینکه ۱۸۰۰ واحد اقتصادی در سال ۹۷ مورد حمایت قرار گرفته اند، تاکید کرد: شغل بیش از ۳۷۰ هزار نفری که در این ۱۸۰۰واحد اقتصادی شاغل بوده اند، تثبیت شده و این برنامه در سال ۹۸ تداوم می یابد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: گرچه هدف گذاری های انجام شده در قانون برنامه ششم توسعه درباره ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق نشده، اما عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط تحریمی مناسب بوده است(خانه ملت)