پرواز موفق «مرد عنکبوتی» بر فراز گیشه دنیا

به گزارش کیوسک خبر، در حالی که قسمت جدید «مرد عنکبوتی» هنوز در آمریکای شمالی اکران نشده، این فیلم ابرقهرمانی مارول در اولین آخر هفته نمایش خود در گیشه دنیا به بیش از ۱۱۰ میلیون دلار فروش دست یافت. این رقم قابل توجه از اکران در چین، ژاپن و هنگ کنگ به دست آمد.

بیشترین موفقیت در چین رقم خورد و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» از پرجمعیت‌ترین کشور دنیا ۹۸ میلیون دلار در سه روز اول کسب کرد و چهارمین افتتاحیه موفق برای یک فیلم ساخته شده از روی داستان‌های مصور در تاریخ گیشه چین را به نام خود زد.

این فیلم در ژاپن هم ۹.۴ میلیون دلار و در هنگ کنگ ۳.۸ میلیون دلار فروخت تا در مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۱۱۱ میلیون دلار برساند.

داستان «دور از خانه» بعد از ماجراهای «انتقامجویان: آخر بازی» می‌گذرد و این بار پیتر پارکر با بازی تام هالند برای یک سفر مدرسه‌ای به اروپا سفر کرده و نیک فیوری او را به کار می‌گیرد تا در قالب مرد عنکبوتی با تهدید یک دنیای موازی مقابله کند.

دیگر فیلم موفق در گیشه دنیا «داستان اسباب بازی ۴» بود که این هفته ۸۰ میلیون دلار از گیشه ۴۵ کشور به جیب سازندگانش ریخت. این انیمیشن در گیشه آمریکای شمالی هم ۵۸ میلیون دلار فروخت و مجموع درآمد جهانی خود را به ۴۹۶ میلیون دلار رساند.

فیلم ترسناک «آنابل به خانه می‌آید» که در آخر هفته در گیشه آمریکا و کانادا ۳۱ میلیون دلار فروخته، ۴۵ میلیون دلار هم در ۶۳ کشور ‌فروش کرد. محصول جدید «جهان سینمایی احضار روح» که هفتمین فیلم این مجموعه است، بهترین فروش خارجی را از مکزیک با ۶.۹ میلیون دلار به دست آورد.

دیگر فیلم جدید این هفته یعنی «دیروز» ساخته دنی بویل هم ۷.۷ میلیون دلار از اکران در ۳۰ کشور به جز آمریکا و کانادا فروخت. فروش ۲.۸ میلیون دلاری در انگستان بهترین رکورد فروش افتتاحیه این فیلم بود.