• خانه
  • سیاسی
  • مجلس
  • ترامپ باید بفهمد که نمی‌تواند با ایرانیان به زبان زور سخن بگوید

ترامپ باید بفهمد که نمی‌تواند با ایرانیان به زبان زور سخن بگوید

به گزارش کیوسک خبر، علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اظهار داشت: مشکل آمریکایی ها این است که خاورمیانه را نمی شناسند و مخصوصاً ملت ایران را نمی شناسند و تصور می کنند که اگر چند ناو در منطقه بیاورند، می توانند کشوری را تسلیم کنند.

وی تاکید کرد: ایرانی ها در طول تاریخ نشان داده اند اراده مستحکم و همبستگی ملی در مقابل بیگانگان دارند که این موضوع به ریشه تاریخی و سابقه تمدنی ایران بازمی گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم هایی که در زمینه هسته ای علیه کشورمان اعمال شده است اظهار داشت: خوب است که رفتار رئیس جمهور آمریکا در یک سال گذشته را آنالیز کنیم چرا که وی مواضع متفاوتی را اتخاذ کرده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ترامپ ابتدا با گستاخی اعلام کرد ملت ایران تروریست هستند، متذکر شد: وی صراحتاً اعلام کرد که سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال می کند و حتی بیان کرد که پرونده نظامی هم روی میز آنان قرار دارد.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا با برخی کشورهای درب و داغان منطقه تماس گرفت که آنان هم گفتند با آمریکا متحد هستند و ائتلاف منطقه ای علیه ایران ایجاد می کنیم اما نتوانستند چنین ائتلافی را ایجاد کنند چرا که این کشورها همسایه ما هستند و می دانند اگر وارد چنین ائتلافی شوند، باید هزینه آن را بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصور آنان این بود که ملت ایران با وجود این تهدیدات تسلیم می شوند و فشارها را تحمل نمی کنند و شرایط داخلی کشور را بر هم می ریزند که دشمنان به این هدف خود نرسیدند.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد صاحب نظر در ایران که گاه نظرات متفاوتی با یکدیگر داشتند به این نتیجه رسیدند که آمریکا کشور ستمگری است که با ایران واقعاً دشمنی می کند و این مساله مبنای وفاق میان آنان شد و می بینیم امروز جریان های سیاسی مختلف، امروز در زمینه امنیت و منافع ملی با یکدیگر متحد هستند.

لاریجانی گفت: ترامپ باید بفهمد زمانی که با سخن زور با یک ملت متمدن سخن می گوید آنها با یکدیگر همبسته تر می‌شوند و اگر این یک کلام را بفهمند بسیاری از مشکلات آنان در منطقه حل می شود اما بعید است، چرا که درک مفاهیم تمدنی ظرفیت های عقلانی می خواهد.