• خانه
  • علم و دانش
  • آمریکا خسارت زندانی کردن دانشمند ایرانی را که دچار مشکلات روحی شده  بپردازد

آمریکا خسارت زندانی کردن دانشمند ایرانی را که دچار مشکلات روحی شده  بپردازد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: درصورت اثبات بی گناهی دانشمند ایرانی آمریکا باید خسارت زندانی کردن این استاد دانشگاه را که از نظر جسمی و روحی دچار مشکلات شده است را بپردازد.

به گزارش کیوسک خبر از فارس، یعقوب فتح الهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت با بیان اینکه هنوز دادگاهی برای بررسی جرم دانشمند ایرانی برگزار نشده است، گفت: وزارت خارجه و وزارت علوم بر اساس قانون و نظام حقوق امریکا در حال پیگیری روند پرونده دانشمند ایرانی هستند چرا که باید هر چه زودتر دادگاه تشکیل شده تا وضعیت این استاد دانشگاه تعین تکلیف شود این موضوع در حالی است که مسعود سلیمانی هیچ جرمی مرتکب نشده است.

وی افزود: درصورت اثبات بی گناهی دانشمند ایرانی اتحادیه امریکا باید خسارت زندانی کردن این استاد دانشگاه را که از نظر جسمی و روحی دچار مشکلات شده است را بپردازد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: به گفته خانواده استاد مسعود سلیمانی وضعیت فعلی او در شرایط مناسبی نیست و از نظر جسمی احتیاج به مصرف دارو دارد البته این در حالی است که این دانشمد ایرانی از نظر روحی نیز تحت فشار محیط زندان است.