خواب های آشفته دشمنان تعبیر نخواهد شد

معاون‌اول رئیس‌جمهور گفت: در شرایط کنونی هرکس در هر موقعیتی به وحدت ملی ضربه بزند حتما در مسیر آمریکایی‌هاست.

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات مدد جویان توانمند شده کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: نباید بگذاریم به اختلافات بی خود در کشور دامن زده شود.

وی گفت: دشمن ملت و کشور ما برای ایران خواب‌های آشفته‌ای دیده است که البته تعبیر نخواهد شد و ملت ایران سر فراز از این مرحله هم بیرون خواهد آمد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: آمریکایی‌ها چه زمانی که تهدید می‌کنند و قدرت نظامیشان را به رخ می کشند و ناو به منطقه می‌فرستند و چه در زمانی که صحبت از گفتگو و مذاکره می‌کنند در حال تناقض هستند.

جهانگیری گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی و سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری سخت‌ترین دشمنان را هم وادار کنیم تا در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود بی اروند.

وی با اشاره به دروغ ۲۰ ساله آمریکایی‌ها در عرصه بین الملل مبنی بر تلاش ایران رأی دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای و تحریم‌ها و فشارهای ناشی از آن در این مدت افزود: گفتگوها و مذاکراتی صورت گرفت و ۶ قدرت بزرگ دنیا با هم توافق کردند که ایران به سمت بمب اتم نمی‌رود این در حالی است که امروز ترامپ در ژاپن می‌گوید اگر ایران به بمب هسته‌ای نه بگوید همه راه‌ها را به رویش باز می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران خود قربانی سلاح‌های شیمیایی است که با وجود آن حاضر نشد علیه دشمنش از این سلاح‌ها استفاده کند گفت: دشمنان ما ساختار حکومتی ایران را درست نمی‌فهمند وقتی رهبری فتوا دادند و حکم حکومتی صادر کردند که نگهداری و استفاده از سلاح هسته‌ای حرام شرعی است و این فتوا در سازمان ملل ثبت شد به این معنی است که احدی در کشور حق و اجازه ندارد به سمت بمب هسته‌ای برود.

جهانگیری افزود: نتیجه مذاکرات هسته‌ای این بود که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به عنوان تنها سازمان بین المللی به ایران بیاید بازرسی کند و گزارش دهد و این سازمان ۱۴ بار گزارش داد که ایران هیچ حرکت انحرافی به سمت سلاح هسته‌ای نداشته است.

وی گفت: آمریکایی‌ها اینها را می‌دانند با این حال می‌خواهند با ملتی که قدرتمند و تاریخ ساز است درگیر شوند و حتماً پشیمان خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در منطقه ما جز با حضور، توانمندی و قدرت ایران آرامش ایجاد نخواهد شد و همین گروه‌های تروریستی که اینها درست کردند با قدرت ایران و مردم منطقه بود که از بین رفت.

جهانگیری گفت: امیدواریم که آمریکایی‌ها سر عقل بیایند و دست از فشارهایشان بردارند و بگذارند تا مسیر توسعه کشور را ادامه دهیم و منطقه ما امن باشد و بتوانیم با کشورهای منطقه گفتگو کنیم.

وی افزود: بر اساس فشارهایی به درآمدهای نفتی ما آورده‌اند سال ۹۸ شرایط دشوارتر است و ممکن است در بودجه و مسائل اقتصادی ما محدودیت‌هایی به وجود آید با این وجود ما مصمم هستیم این دوران را به خوبی طی کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: مدیران باید مردانه و جوانمردانه پای اداره کشور بایستند.

جهانگیری گفت: ما جوانانی داریم که معجزه می‌کنند و حتماً باید فرصت‌های جدید خلق کنیم تا مسیر توسعه کشور ادامه یابد و فشارها برطرف شود.

وی افزود: کمیته امام (ره) از یادگارهای امام راحل در رسیدگی به محرومان و مستضعفان است و دولت سعی کرده حتی با منابع محدودش به این بخش توجه کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از سال ۹۶ تاکنون یارانه افراد زیر پوشش کمیته امداد سه برابر شده و هر ساله در حد توان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: توانمند سازی مدد جویان از جمله اقدامات مهم کمیته امداد است و دولت به اعتبارات اشتغال زایی این نهاد توجه ویژه خواهد داشت.

‌جهانگیری گفت: ما نخواهیم گذاشت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در تنگنا قرار گیرند.