• خانه
  • شهری
  • راه اندازی مرکز جامع سلامت روان کارکنان شهرداری تهران

راه اندازی مرکز جامع سلامت روان کارکنان شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به راه‌اندازی مرکز سلامت روان کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران گفت: ارجاع بیماران به مراکز درمانی بالاتر برای ادامه درمان نیز از جمله وظایف این مرکز است.

به گزارش کیوسک خبر، دکتر حمید چوبینه در حاشیه افتتاح نخستین مرکز دائمی پایش سلامت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران با حضور شهردار تهران، پیروز حناچی شهردار تهران اظهار کرد: در حوزه شهر سالم، وظایفی در حوزه درمان و بهداشت از طریق این مجموعه انجام می‌شود و در مدیریت شهری جدید توجه ویژه‌ای به موضوع پیشگیری و بهداشت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه درمان کارکنان شهرداری از گذشته مورد توجه مدیریت شهری بود، و در حال حاضر به‌دنبال استقرار کیفی و کمی در حوزه درمانی هستیم، افزود: در حال حاضر ۱۸ درمانگاه در ۱۸ نقطه از شهر تهران خدمات مناسبی را در حوزه پیشگیری و درمان به بازنشستگان و پرسنل شهرداری ارائه می‌کنند و در آینده نزدیک تعداد این درمانگاه‌ها را در مناطق مختلف تهران افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه شهر سالم  توسعه خدمات درمانی در مناطق براساس عدالت و در دسترس بودن خدمات است که در این راستا تمهیداتی از سوی شرکت شهر سالم پیش‌بینی شده است چرا که جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است.

چوبینه عنوان کرد: در نظر داریم تا علاوه بر خدمات ارائه‌شده در مرکز دائمی پایش سلامت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران در سایر مراکز درمانی شهرداری نیز خدمات درمانی هرچه بهتر و مناسب تر ارائه شود.

وی با ابراز این‌که در آینده نزدیک در مناطق ۱۱، ۹، ۱۸، ۱۶ و ۷ مرکز درمانی ویژه کارکنان شهرداری تهران راه‌اندازی خواهد شد، گفت: تا پایان سال در دو منطقه ۱۱ و ۹ این مراکز درمانی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم  با بیان اینکه در سال گذشته قریب به ۴۰ هزار نفر از خدمات سیار طرح پایش سلامت بهره برده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۵۰۰ نفر علائم بیماری داشتند که برای آنها وقت درمان تعیین و برای چهار نفر دیگر نیز عمل جراحی با هزینه شرکت شهر سالم انجام شد همچنین هزینه استفاده از این خدمات، برای پرسنل و بازنشستگان شهرداری تهران رایگان است.