• خانه
  • فرهنگی
  • خوشحالم که «زوج یا فرد» در بهتر شدن حال مردم موثر بود

خوشحالم که «زوج یا فرد» در بهتر شدن حال مردم موثر بود

بازیگر سریال «زوج یا فرد» گفت: این سریال قصه مردم عادی را به تصویر می‌کشد، همان‌هایی که هر روز با آنها سر و کار داریم و ما در این سریال خانواده‌های معمولی با دغدغه‌هایی از جنس خودشان را داریم.

به گزارش کیوسک خبر از فارس، «مرجانه گلچین» بازیگر سریال نوروزی «زوج یا فرد» ، درباره حضور خود در سریال‌های مناسبتی گفت: در این چند سال اخیر سالی یک کار برای تلویزیون داشتم و امسال هم خیلی خوشحالم که در سریال مناسبتی آن هم در نوروز حضور داشتم.

وی با بیان اینکه با حضور در سریال‌های نوروزی مهمان خانه‌های مردم می‌شویم، بیان داشت: این موضوع انرژی خوبی به ما می‌دهد. حالِ و روز مردم جامعه ما خوب نیست و ما خوشحالیم که از این طریق انجام وظیفه کردیم تا حال مردم کشورمان را کمی خوب کنیم. تمام تلاشمان این بوده که کار خوب و آبرومندی مثل کارهای سابق آقای مهام که خروجی خوبی داشتند را تولید کنیم.

این بازیگر درباره فضایی که در قصه این سریال وجود دارد، نیز گفت: «زوج یا فرد» درام خانوادگی است که در بطن خود کمدی و سیاسی است و نگاه نقادانه‌ای به اتفاق‌های روز جامعه دارد. قصه ما قصه مردم عادی است، همان‌هایی که هر روز با آنها سر و کار داریم. ما در این سریال خانواده‌های معمولی هستیم با دغدغه‌هایی از جنس خودشان.

بازیگر سریال «نفس گرم» با اشاره به سیاسی بودن این سریال نیز عنوان داشت: برخی درباره سیاسی بودن آدم‌ها دیدگاهی دارند و می‌پرسند آیا تو آدم سیاسی هستی؟ و وقتی در جواب بگوئید نه و در ادامه درباره دلار، طلا و … که مسائل روز جامعه است نظر بدهید شما را به سیاسی بودن متهم می‌کنند! درباره این سریال هم باید بگویم که من از این زاویه به آن نگاه نکردم و نمی‌گویم که این سریال سیاسی است، بلکه «زوج یا فرد» را داستانی از بطن مردم و جامعه با موضوع‌هایی که مردم با آنها سر و کار دارند، می‌بینم.

وی درباره رفتار و تکه کلام‌های شیرینی که در سریال‌های کمدی به کار می‌برد، گفت: همانطور که دیدید این سریال در لحظه‌هایی قصد خنداندن مخاطب را ندارد اما شرایطی را فراهم می‌کند که مخاطب بخندد. در «زوج یا فرد» همان شیرینی‌های قبل را در رفتارم دارم و فکر می‌کنم شاید به خاطر همین ویژگی به این سریال دعوت شدم. آفاق مادری است که مثل همه مادرها دغدغه پسر و برادرش را دارد. من نیز برای هر چه بهتر شدن نتیجه کار سعی کردم جنبه‌های شیرین این نقش را بیشتر کنم تا اگر تلخی در کار هست، با شیرینی این شخصیت تلطیف شود.

گلچین درباره همکاری با علیرضا نجف‌زاده و محمدحسین لطیفی در این سریال نیز اظهار داشت: آقای لطیفی برای سریال‌های دودکش و پادری مرا دعوت کرده بود که متاسفانه نتوانستم بروم. با آقای نجف زاده هم چند بار در کارهای سعید آقاخانی که دستیار بودند، همکاری کردم و زبان کاری یکدیگر را به خوبی متوجه می‌شویم.

این بازیگر ضمن تشکر از همه عوامل تولید کننده این سریال نیز گفت: از همه افرادی که در پشت و جلوی دوربین در این سریال زحمت کشیدند تشکر ویژه‌ای دارم و در راس آنها آقای مهام تهیه کننده که به خوبی هدایت گروه را انجام می‌دهند. در این روزها اول باید حالمان خوب باشد تا بتوانیم حال خوبی را به مردم انتقال دهیم و یک گروه خوب در این زمینه بسیار موثر است که آرامش را در پشت صحنه به عوامل تزریق کند تا شما راحت مقابل دوربین کار کنید و کارهای آقای مهام همیشه همین ویژگی را دارند.

وی درباره اینکه آیا کارهای نوروزی باید ویژگی خاصی برای مخاطب داشته باشد، تا بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند، گفت: مهمترین ویژگی این آثار همان جذابیت است و به کمدی یا جدی بودن آنها ربطی ندارد. معتقدم اگر کار خوبی ساخته شود، مردم آن را می‌بینند، همانطور که برخی از سریال‌هایی که در گذشته ساخته و پخش شدند آنقدر پرمخاطب و جذاب بودند که هنوز برخی شبکه‌های تلویزیونی با بازپخش آنها به مخاطبانشان خوراک می‌دهند.

بازیگر سریال «دزد و پلیس» با اشاره به عدم دریافت دستمزدهای بازیگران در برخی پروژه‌ها نیز گفت: آقای مهام یکی از خوش حساب‌ترین تهیه‌کننده‌ها است که هیچوقت مشکل دستمزد با وی نداشتیم. اما از چند پروژه هنوز طلب دارم مثل آرماندو و این اصلا حالت قشنگی نیست. ما بازیگران دوست داریم با یک نفر طرف باشیم. اگر سازمان است با سازمان و اگر طرف حساب ما تهیه کننده است، با او و پاسکاری بین تهیه کننده و سازمان اصلا جالب نیست.

وی ادامه داد: پای قراردادمان را تهیه کننده امضا می‌کند، اما موقع پرداخت می‌گوید باید این هزینه را از سازمان بگیرم و از آن طرف وقتی با سازمان صحبت می‌کنید می‌گویند به تهیه کننده پرداخت شده و این پاسکاری در شأن بازیگرها نیست. همانطور که ما موظفیم وظایفمان را به بهترین شکل انجام دهیم، به موقع در لوکیشن باشیم، همزمان با هم چند کار انتخاب نکنیم، نظم را رعایت کنیم، بهتر است آنها نیز بایدها و نبایدها را در قبال ما رعایت کنند.

این بازیگر در پایان نیز بیان داشت: نا امنی شغلی احساس خوبی نیست علی الخصوص با وضعیت موجود در کشور موجب وارد شدن استرس فراوانی به بازیگر می‌شود. ما باید وقتی پا به لوکیشن می‌گذاریم، مشکلات را پشت سر گذاشته و با آرامش وارد شویم که متاسفانه در برخی کارها اینطور نیست.