مشتاقان فینچر منتظر باشند؛ چهار پروژه آقای کارگردان در راه است

کیوسک خبر: دیوید فینچر، کارگردان صاحب‌ سبک سینمای آمریکایی و سازنده آثاری نظیر «هفت» و «زودیاک»، چهار پروژه از جمله فیلمی وسترن و نسخه آمریکایی «بازی مرکب» را در دست ساخت دارد.

فینچر بیش از یک دهه با نتفلیکس همکاری داشته و اخیرا قرارداد همکاری خود با این کمپانی را تا سال ۲۰۲۷ میلادی تمدید کرده است و هر چهار پروژه مذکور برای این غول استریم تولید خواهد شد.مایکل جیلیو نگارش فیلمنامه این وسترن با عنوان «بیترروت» را به عهده دارد. داستان فیلم درباره گله‌دار سالخورده‌ای است که پس‌انداز تمام عمرش ربوده می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا با سرقت از بانک و تعقیب سارقان پولش را پس بگیرد؛ درحالیکه توسط پسرش که کلانتر است، تعقیب می‌شود. این فیلم که تولید آن به زودی آغاز می‌شود، احتمالا پروژه بعدی فینچر خواهد بود.پیشنهادها به دو بازیگر نقش اصلی ارائه شده اما نام این هنرپیشگان تاکنون فاش نشده است. گزارش‌ها حاکی از این است که پروژه جدید فینچر شباهت زیادی به «نابخشوده» اثر کلینت ایستوود دارد.
فینچر همچنین پیش‌درآمدی بر شاهکار بلامنازع رومن پولانسکی، «محله چینی‌ها»، ساخت نسخه‌ای انگلیسی‌زبان از سریال کره‌ای پرطرفدار «بازی مرکب» و بازسازی تریلر جنایی آلفرد هیچکاک «بیگانگان در قطار» را به عنوان پروژه‌های آتی خود معرفی کرده بود و اکنون پروژه چهارم نیز به آنها افزوده شده است. ددلاین در سال ٢٠١٩ گزارش داده بود که فینچر و رابرت تاون، فیلمنامه‌نویس قهار و برنده اسکارِ «محله چینی‌ها»، در حال کار روی یک سریال پیش‌درآمد بر این نئو-نوآر دهه هفتاد هستند.ورایتی در مقاله‌ای به مناسبت پنجاه سالگی این فیلم، به نقل از تاون گزارش داد که تمامی قسمت‌های این سریال به رشته تحریر درآمده و پروژه در حال پیشرفت است. این نویسنده در حالی بر روی متن سریال «محله چینی‌ها» کار می‌کرد که فینچر در حال ساخت «آدم‌کش» با بازی مایکل فاسبیندر بود.بر اساس گزارش‌ها، پیش‌درآمد «محله چینی‌ها» بر روی جوانی «جیک گیتس» که در فیلم اصلی جک نیکلسون نقش او را بازی می‌کند، و رابطه‌اش با همکارش «لو اسکوبار» متمرکز خواهد بود.

 

این کارگردان ۶١ ساله همچنین عزم خود را جهت بازسازی نسخه آمریکایی و انگلیسی‌زبان سریال «بازی مرکب» جزم کرده است و در طول دو سال گذشته بی‌سروصدا روی این سریال محبوب کار کرده و حتی دنیس کلی، نویسنده بریتانیایی، را برای این پروژه به کار گرفته است. فینچر از سوی دیگر قرار است «بیگانگان در قطار» را با عنوان «بیگانگان» بازسازی کند. فیلم دهه پنجاهی هیچکاک که بر اساس رمان پاتریشیا های اسمیت با همین نام ساخته شده است، نقطه عطفی در کارنامه فیلمسازی این کارگردان شهیر و آغاز عصر طلایی او بود.کارگردان «مورد عجیب بنجامین باتن» در ابتدا قصد داشت هواپیما را جایگزین قطار کند ولی در نهایت به ایده اصلی هیچکاک بازگشت. داستان فیلم در مورد ملاقات دو مرد در قطار است که به طراحی نقشه قتل منجر می‌شود. بن افلک احتمالا در لیست بازیگران فیلم خواهد بود ولی در مورد دیگر بازیگران و تاریخ شروع تصویربرداری اطلاعی در دسترس نیست.این در حالی‌ست که هواداران فینچر چند سالی است منتظر تولید فصل سوم «شکارچی ذهن» هستند.