مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح به وظایف یگان ویژه اضافه شد

کیوسک خبر: فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا از طراحی مسئولیت‌های جدید برای این نیرو خبر داد و گفت: یکی از نقش‌های جدیدی که به وظایف یگان‌های ویژه اضافه شده، مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است.

سردار حسین کرمی یکی از مسئولیت های جدید محوله به این نیرو را درحوزه امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: به تازگی نقش‌هایی را در حوزه امنیت اجتماعی از سوی فرماندهی فراجا برعهده گرفتیم که عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از جمله این نقش‌ها مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح است که خوشبختانه طی یک ماه گذشته نزدیک به ۱۵ نفر از سارقان مسلح و اشراری که اقدام به ارعاب و تهدید هموطنان کرده بودند، در سه عملیات موفقیت آمیز در چالوس، کرج و پرند دستگیر شدند.

سردار کرمی چنین اقداماتی را تنها بخشی از اقدامات جدید نوپو (نیروهای ویژه پاد وحشت) دانست.

مبارزه با جرایم خشن و اشرار مسلح به وظایف یگان ویژه اضافه شد

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا همچنین به نقش جدید این نیرو برای مقابله با سارقان اشاره کرد و گفت: در حوزه سرقت نیز یگان‌های ویژه به صورت توانمند ماموریت‌های خود را به خصوص در موضوع پاکسازی محلات و اماکن دارای آسیب‌های اجتماعی بر عهده گرفتند و با هماهنگی انتظامی استانها خوشبختانه اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است.

سردار کرمی پاکسازی اماکن توزیع مواد مخدر را از دیگر وظایف جدید عنوان کرد و افزود: به طور خاص در سطح شهر تهران پارک لویزان، سرخ حصار و پارک گردنه قوچک پاک‌سازی شدند و به صورت مستمر توسط نیروهای یگان ویژه نظارت می‌شوند.

این مقام نظامی در فراجا تاکید کرد: یگان ویژه واحد احتیاط فراجا است و هر کجا فرماندهی کل لازم ببیند، به موضوعات ورود می کند تا دغدغه های اجتماعی و اخلال در امنیت مردم برطرف شود.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا درباره ورود این نیرو برای برخورد با خودروهای شوتی گفت: هنوز مسئولیت و تکلیفی در این زمینه به یگان ویژه ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ این آمادگی وجود دارد.