• خانه
  • کامپیوتر
  • شکایت نویسندگان از «مایکروسافت» و شرکت سازنده «چت‌جی‌پی‌تی»

شکایت نویسندگان از «مایکروسافت» و شرکت سازنده «چت‌جی‌پی‌تی»

کیوسک خبر: شرکت‌های «مایکروسافت» و «اپن‌ای‌آی» با شکایت جدیدی از سوی نویسندگان در مورد آموزش هوش مصنوعی روبرو شدند.

به گزارش گروه رویترز، دو نویسنده روز جمعه در دادگاه فدرال منهتن از اپن‌ای‌آی و پشتیبان مالی آن مایکروسافت شکایت کردند. نویسندگان گفتند که این شرکت ها از کار آنها سوءاستفاده کرده اند تا مدلهای ربات گفت و گوی چت جی ی تی و سایر خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی را آموزش دهند.

این دو نویسنده به دادگاه گفتند که این شرکت‌ها با گنجاندن چندین کتاب آنها به عنوان بخشی از داده‌های مورد استفاده برای آموزش مدل زبانی بزرگ، حق نسخه‌برداری آنها را نقض کرده‌اند.

نمایندگان مایکروسافت و اپن ای آی هنوز در مورد این شکایت پاسخ نداده اند. این شکایت به دنبال چندین مورد مشابه دیگر است که توسط نویسندگان داستانی و غیرداستانی علیه شرکت‌های فناوری برای استفاده از آثارشان جهت آموزش برنامه‌های هوش مصنوعی مطرح شده‌اند.

نیویورک تایمز همچنین هفته گذشته از اپن ای آی و مایکروسافت به دلیل استفاده از مطالب روزنامه نگارانش برای آموزش برنامه های کاربردی هوش مصنوعی شکایت کرد.

وکیل این ۲ نویسنده که پیش از این روزنامه نگار بوده اند گفت: «این ظالمانه است که شرکت ها از آثار نویسندگان برای تقویت صنعت جدید میلیارد دلاریشان بدون هیچ غرامتی استفاده کنند.»