پاپ و دیگر رهبران مذهبی خواستار پایان دادن به “کابوس اتمی” شدند

کیوسک خبر: پاپ فرانسیس از تهدید فاجعه هسته ی در اوکراین انتقاد کرد و از اینکه صلح را در اروپا “لگدمال” می‌بیند، ابراز تاسف کرد.

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روی صندلی چرخدار در کنار نمایندگان کلیسای ارتدوکس، کلیسای آشوری، پروتستان، مسلمان، یهودی، بودایی و نمایندگان هندو تاکید کرد که او در زمانی که این درخواست صلح را مطرح می‌کند که ” اروپا به شدت مورد تجاوز، حمله و زیر پا گذاشتن صلح قرار دارد.”

پاپ فرانسیس گفت: امروز، در واقع، چیزی که ما می‌ترسیدیم و امیدوار بودیم دیگر هرگز نشنویم، شنیده می‌شود: استفاده از سلاح‌های اتمی، که حتی پس از هیروشیما و ناکازاکی به اشتباه تولید و آزمایش شدند.

این مراسم در کلوزیوم رم با هدف پیشبرد صلح جهانی با حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و سایر روحانیون برگزار شد.

پاپ فرانسیس به این نکته اشاره کرد که پاپ ژان بیست و سوم دقیقا ۶۰ سال قبل و در دوران بحران موشکی کوبا به رهبران دولت‌ها تاکید کرده بود تا جهان را از یک هولوکاست اتمی برهانند.

فرانسیس گفت: ۶۰ سال بعد، این واژه‌ها هنوز هم ما را بر آن می‌دارد تا از بروز جنگ اتمی برحذر باشند.

پاپ همچنین گفت: صلح امروز به شدت نقض شده است. استفاده از تسلیحات اتمی که حتی پس از هیروشیما و ناکازاکی مورد استفاده قرار گرفت، به نادرست هم تولید و هم آزمایش شده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین اعلام کرد، با وجود اینکه جنگ‌ها در بخش‌های مختلفی در جهان روی می‌دهد، درخواست برای صلح را نمی‌توان سرکوب کرد. اینها از قلب مادران بر می‌خیزد.

این درخواست شامل درخواستی از جهان برای “رهایی از کابوس هسته‌ای” به خاطر نسل‌های آینده بود.

جلسه دعا برای صلح بخشی از یک اجلاس سه روزه بین مذهبی به نام “فریاد صلح” بود که توسط جامعه Sant’Egidio سازماندهی شد. جنبش کاتولیک از سال ۱۹۸۶ هر ساله یک کنفرانس بین المللی با موضوع صلح برگزار می کند، . ژان پل دوم اولین روز جهانی دعا برای صلح را در آسیزی برگزار کرد. ا

مانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در روز افتتاحیه نشست Sant’Egidio سخنرانی کرد و از اوکراین خواست تا شرایط هرگونه توافق صلح آینده را تعیین کند.