تا سال ۲۰۵۰ موج گرما همه کودکان جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

کیوسک خبر: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد: تا سال ۲۰۵۰ موج گرما تقریبا همه کودکان جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، روز گذشته (سه شنبه) هشدار داد: موج گرما برای بسیاری از کشورها به یک خطر اجتناب ناپذیر تبدیل شده که سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بنابر داده‌های جدید تا سال ۲۰۵۰ تقریبا همه کودکان جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یونیسف خاطرنشان کرد: امروز، دستکم نیم میلیارد کودک در معرض موج گرما هستند که آنها را در خط مقدم تغییرات آب و هوایی قرار می‌دهد.

علاوه بر این، تا اواسط این قرن تخمین زده می‌شود که بیش از دو میلیارد کودک در معرض موج‌های مکرر، طولانی و شدید گرما قرار بگیرند.

“کاترین راسل”، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد هشدار داد: بحران آب و هوایی، بحران حقوق کودکان است و در حال حاضر خسارت و آسیب‌های ویرانگری را بر زندگی و آینده کودکان وارد کرده است.

وی افزود: آتش‌سوزی‌های جنگلی و موج گرما که در سال جاری در هند، اروپا و آمریکای شمالی رخ داد، نمونه نگران‌ کننده دیگری از تاثیر تغییرات اقلیمی بر کودکان است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، داده‌های جدید یونیسف تاکید می‌کند که کودکان خردسال در مواجهه با گرمای شدید با خطرات بیشتری نسبت به بزرگسالان روبرو هستند زیرا بدن آنها در مقایسه با بزرگسالان کمتر قادر به تنظیم دماست. هر چه کودکان بیشتر در معرض موج گرما قرار داشته باشند، احتمال بروز مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های مزمن تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی-عروقی در آنان بیشتر می‌شود.