آخرین جزئیات از وضعیت امتحانات فردای دانش‌آموزان/ امتحانات محصلان تهرانی به جز دوازدهمی لغو شد

کیوسک خبر: با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی در شهر تهران، امتحانات تمام پایه‌ها به جز دانش‌آموزان پایه دوازدهم لغو شد.

بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، به علت پایداری هوا و قرارگیری شاخص هوا در وضعیت ناسالم و افزایش آلاینده های جوی در شهر تهران، تمام امتحانات داخلی، هماهنگ منطقه‌ای پایه ششم و هماهنگ استانی پایه نهم واحدهای آموزشی روز چهارشنبه چهارم خرداد ۱۴۰۱ لغو شد و توسط شورای مدرسه و مدیران واحدهای آموزشی مربوطه متعاقباً برنامه‌ریزی و به اطلاع اولیا و دانش‌آموزان خواهد رسید.

زمان برگزاری امتحانات هماهنگ منطقه‌ای پایه ششم توسط ستاد امتحانات منطقه و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم نیز توسط ستاد امتحانات شهر تهران برنامه‌ریزی و به اطلاع مدیران واحدهای آموزشی و اولیای دانش‌آموزان خواهد رسید.

امتحانات داخلی، هماهنگ منطقه‌ای پایه ششم و هماهنگ استانی پایه نهم سایر روزها، مطابق با برنامه‌های امتحانی برگزار می‌شود.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور، مطابق برنامه امتحانات از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

 تصمیم برگزاری امتحانات داخلی پایه‌ها به جز دوازدهم با استانداری‌ها یا فرمانداری‌ها خواهد بود

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در پاسخ به این پرسش در مورد وضعیت امتحانات دانش‌آموزان در روز چهارشنبه چهارم خردادماه در مناطقی از کشور که توسط استانداری‌ها یا فرمانداری‌ها به دلیل شرایط جوی گرد و غبار، تعطیل اعلام شده است، اظهار کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور، مطابق برنامه‌ امتحانات از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف امتحانات داخلی مدارس چه خواهد شد، افزود: این امتحانات به صورت داخلی برگزار می‌شوند و در مناطقی که تعطیل اعلام شده اند، استانداری‌ها و یا فرمانداری‌هایی که مدارس را تعطیل کرده اند، در مورد برگزاری یا عدم برگزاری این امتحانات اطلاع‌رسانی خواهند کرد؛ در صورتی که این امتحانات در آن مناطق برگزار نشود، در تاریخ دیگری که از سوی آموزش و پرورش اعلام خواهد شد، این امتحانات برگزار خواهد شد.