هشدار آژانس سلامت اروپا نسبت به تهدید آنفلوآنزا برای سالمندان

کیوسک خبر: آژانس سلامت اروپا با توجه به در پیش بودن  فصل سرما و ادامه داشتن  همه گیری ویروس کرونا، ابتلا به آنفلونزا را تهدیدی جدی برای افراد سالمند دانست.

شبکه خبری اروپایی «یورونیوز» با انتشار این خبر افزود: بنابر اعلام «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری اروپا» (ECDC) شواهد اولیه حاکی است در پیش بودن فصل ابتلا به آنفلونزا می تواند برای افراد مسن بسیار جدی و  وخیم باشد.

بنابراین گزارش؛ مرکز کنترل و پیش گیری بیماری اروپا دراین باره اعلام کرد: افزایش سریع مبتلایان به آنفلونزا در جریان ادامه داشتن همه گیری کووید-۱۹ می تواند پیامدهای جدی برای افراد مسن و کسانی که از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند، داشته باشد. این مساله همچنین نهادهای درمانی را که هم اکنون در تلاش برای مبارزه با کووید-۱۹ هستند، تحت فشار بیشتری قرار داده است.

یورونیوز افزود: بنابر اعلام ECDC هر ساله  حدود ۲۰ درصد جمعیت کشورها به ویروس آنفلونزا مبتلا می شوند؛ یعنی از هر چهار نفر یک نفر بدان مبتلا می شود. باتوجه به اعمال محدودیت های اجتماعی ناشی از مقابله با شیوع ویروس کرونا در زمستان گذشته شمار افراد مبتلا به آنفلونزا کاهش یافت. اما اکنون به سبب واکسیناسیون و برداشته شدن این محدودیت ها، بیم آن می رود که در زمستان امسال ابتلا افراد به ویروس آنفلونزا افزایش یابد.

این گزارش می افزاید: افراد مسن، زنان باردار و کسانی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند، در معرض  خطر بیشتری  از عوارض ناشی از ابتلا به ویروس آنفلونزا قرار دارند.

یورونیوز گزارش داد: این نهاد درمانی اروپایی برآورد کرد که هر ساله ده ها هزار نفر به علت عوارض ابتلا به ویروس آنفلونزا در منطقه اتحادیه اروپا جان  سپرده و صدها هزار نفر از افراد نیز دراین زمینه در بیمارستان ها بستری می شوند.