عملیات اجرایی ساخت ٩ ایستگاه جدید مترو تهران به اتمام رسید

کیوسک خبر: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ٩ ایستگاه جدید مترو به اتمام رسیده اعلام کرد: این ایستگاه‌ها بزودی به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی روز شنبه درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو گفت: ایستگاه های جدید در خط ۶ و ٧ مترو تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تعداد دیگری از ایستگاه‌های آماده افتتاح مترو تهران در روزهای ۲۰ و ۲۵ اسفند ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: با افتتاح و بهره برداری دو ایستگاه دولاب و قیام در ۱۴ اسفند ماه که بصورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد شمار ایستگاه های مترو پایتخت به ١٣١ ایستگاه رسید.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این ایستگاه ها تعداد جابه جایی مسافران روزانه به تعداد٢ میلیون ٢٠٠ نفر در شرایط عادی و غیر کرونایی خواهد رسید.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی و یادگار امام(ره) قطعا افتتاح خواهند شد و ایستگاه های آهنگ، شهرک آزمایش، اقدسیه، مرزداران و باقرخان در مراحل نهایی کار است که یا در روزهای آخر سال به بهره برداری می رسند یا در فروردین به روی مردم شریف بازگشایی خواهند شد.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

خط هفت مترو تهران نیز به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۳۲ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۴ ایستگاه است.