استقرار بیش از ۱۲۰۰ پست ثابت و سیار در ایام نوروز/ ۱۲ هزار جوان هلال احمری مسافران را راهنمایی می‌کنند

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امسال ۱۲۲۶ پست ثابت و سیار داریم شامل ۶۷۴ پایگاه است که خدمات ایمنی و سلامت را ارائه می دهند و ۳۸۶ پایگاه ما نیز خدمات فرهنگی را ارائه می کنند.

به گزارش کیوسک خبر، دکتر شهاب الدین صابونچی در نشست خبری تشریح طرح‌های نوروزی ۹۸ اظهار کرد: امسال نوزدهمین سالی است که سازمان جوانان طرح ویژه‌ای را برای نوروز دنبال می کند. یکی از رویکردهای مهم ما این بود که هم افزایی بیشتری بین واحدهای عملیاتی طرح نوروزی در جمعیت اتفاق بیفتد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امسال ۱۲۲۶ پست ثابت و سیار داریم شامل ۶۷۴ پایگاه است که خدمات ایمنی و سلامت را ارائه می دهند و ۳۸۶ پایگاه ما نیز خدمات فرهنگی را ارائه می کنند. از جمله فضاهای دوست دار کودک که خانواده ها در طول سفر چند دقیقه در آن وقت می گذرانند که خستگی سفر را کاهش دهند و خیمه های نماز در جاهایی که از چنین فضاهایی دور هستند وجود دارد.
رئیس سازمان جوانان با اشاره به دریافت آثار برای جشنواره صلح و دوستی نیز گفت: بسیاری از آثار کودکان برای این جشنواره که ششمین دوره ملی و دومین دوره بین المللی آن را در پیش داریم، در همین پایگاه ها دریافت می شود.

فعالیت ۱۶۶ تیم سحاب
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به فعالیت تیم‌های سحاب نیز اظهار کرد: ۱۶۶ تیم سحاب یا همان سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه در نقاط پرتردد و گردشگرپذیر شهرها حضور پیدا می کنند و به انجا فعالیت های آموزشی می پردازند.
صابونچی با اشاره به ارزیابی فعالیت های نوروزی نسبت به سال گذشته گفت: با نظرسنجی از مخاطبان دربعضی از فعالیت ها بازنگری شد و در همین راستا جانمایی بعضی از پایگاه ها را تغییر دادیم. همچنین سعی شد در نقاط پر تردد درون شهرها از جمله تهران پایگاه داشته باشیم.
رئیس سازمان جوانان افزود: امسال سعی کردیم دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در ایام سفر بیشتر شود و اپلیکیشنی در این راستا طراحی شده که به زودی در سایت جمعیت بارگذاری خواهد شد.
صابونچی به همکاری برخی نهادها با سازمان جوانان در راستای مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: امسال چند بنگاه اقتصادی در این زمینه همکاری خوبی با ما داشتند و به تعداد قابل توجهی بسته های کمک های اولیه تهیه شده که از طریق پایگاه ها در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

فعالیت بیش از ۱۲ هزار جوان در طرح نوروزی
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به آغاز کمپین بهرفت گفت: در امتداد فعالیت های سال های گذشته امسال کمپین بهرفت را آغاز می کنیم و امیدواریم چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی همراهی کنند و بتوانیم از آمار حوادث و سوانح بکاهیم.
صابونچی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های طرح امسال این است که فضایی را فراهم کردیم تا اعضا در شهری به جز جایی که در کانون هلال احمر آن ثبت نام کرده اند بتوانند در طرح ما مشارکت کنند.
وی در مورد تعداد جوانانی که در طرح نوروزی مشارکت می کنند اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر از اعضا در این طرح با ما همکاری می کنند و هر کدام چند روز در پایگاه ها پست خواهند داد.
رئیس سازمان جوانان به کاهش ساعت پست های اعضای جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جنس کار ما به گونه ای است که چندان به پست های ۲۴ ساعته نیازی نیست، اکثر پست های ما بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت است ولی در جاهایی که اقتضا می کند پست های ۲۴ ساعته خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: رانندگان اولین گروه هدف ما هستند ولی سعی می کنیم تاثیرگذاری روی آنها را از طریق همراهان انجام بدهیم و غنچه های هلال یکی از ظرفیت هایی است برای حساس سازی و آگاهی بخشی به رانندگان روی آنها تمرکز داریم.
وی در مورد محتوایی که در طول ایام نوروز از سوی جوانان ارائه می شود افزود: بخشی از محتوایی که ارائه می شود از جنس ماموریت های ذاتی هلال احمر است و بخشی هم مربوط به آموزش های سلامت با تمرکز بر نوروز است و همچنین از این ظرفیت برای آشنایی بیشتر افراد با جمعیت هلال احمر و فعالیت های داوطلبانه نیز استفاده می کنیم.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما از برپایی پایگاه های نوروزی کاهش سوانح و حوادث و به نوعی کاستن از بار فعالیت های سازمان امداد و نجات است و در کنار آن فرصت خوبی برای مواجهه هموطنان با فعالیت های داوطلبانه است.
رئیس سازمان جوانان در پاسخ به سوالی در مورد همکاری این سازمان با سازمان فنی-حرفه ای گفت:در راستای این همکاری در سی و یک استان ۵ هزار نفر آموزش دیدند و ۵۰۰ نفر هم در دوره های پیشرفته شرکت کردند. در تلاش هستیم که این همکاری ها را در سال آینده به صورت جامع تر و بهتر دنبال کنیم.