• خانه
  • ورزش
  • CAS: کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو مجددا تصمیم گیری کند

CAS: کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو مجددا تصمیم گیری کند

کیوسک خبر: دادگاه عالی ورزش، پرونده جودوی ایران را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع داد تا درباره آن دوباره تصمیم گیری شود.

سرانجام دادگاه عالی ورزش (CAS) رای خود را درباره پرونده تعلیق جودوی ایران اعلام کرد و آن را به فدراسیون جهانی جودو ارجاع داد.

دادگاه CAS تصمیمات صادر شده توسط کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو که ایران را از کلیه مسابقات، فعالیت‌های اداری و اجتماعی سازمان یافته یا مجاز تعلیق کرده بود، لغو کرد.

در ادامه بیانیه CAS آمده است: ایران اولین درخواست تجدیدنظر خود را در دادگاه عالی ورزش علیه این تصمیم در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ انجام داد که این فرجام خواهی در ابتدا رد شد.

دومین درخواست تجدیدنظر توسط ایران زمانی داده شد که فدراسیون جودو ایران به رای ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی مبنی بر محرومیت فدراسیون جودوی ایران از کلیه مسابقات و فعالیتهای اجتماعی تا زمانی که تضمین‌های محکم بدهد که به اساسنامه فدراسیون جهانی جودو احترام می‌گذارند، اعتراض کرد.

در نهایت هیات CAS تشخیص داد که ایران اساسنامه فدراسیون جهانی جودو را به شدت نقض کرده است و باید مجازاتی متناسب با آن در نظر گرفته شود اما نوع مجازات فعلی (تعلیق به مدت نامحدود) هیچ پایه قانونی در مقررات فدراسیون جهانی جودو ندارد. بر این اساس، هیأت تجدیدنظر تصمیم کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو را در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۹ لغو کرد و این موضوع مجددا برای تصمیم گیری به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده می شود.