• خانه
  • علم و دانش
  • هشتمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» مجازی شد

هشتمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» مجازی شد

کیوسک خبر: هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه، هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیمان صالحی ادامه داد: این فرآیند با هدف مقابله با گسترش ویروس کووید ۱۹ و حفظ سلامت آحادمردم با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره ارائه تسهیلات و حضور شرکت‌ها در این دوره همچون دوره‌های پیشین، افزود: در هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت بیش از ۳۰۰ شرکت بیش از ۸ هزار مدل محصول ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همانند سال‌های گذشته بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و آموزشی و پژوهشی دولتی را مطابق سطح بندی محصولات پرداخت خواهد کرد. استادان و پژوهشگران می‌توانند از نیمه دوم آذرماه سال جاری به سایت نمایشگاه ایران‌ساخت به آدرس www.iranlabexpo.ir مراجعه و تجهیزات مدنظر خود را خریداری کنند.

در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان فروش قطعی رخ داد که بالغ بر ۳۰ درصد آن توسط معاونت علمی و فناوری پرداخت شده است.

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به‌منظور کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی، از سال ۹۲ تا کنون توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.