۲۰ آتش‌نشان زن در پایتخت استخدام می‌شوند

کیوسک خبر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به استخدام حدود ۲۰ نفر از آتش‌نشانان زن در این سازمان اشاره کرد و گفت: مراحل به کارگیری آنان با آتش‌نشانان مرد تفاوتی ندارد.

مهدی داوری با تاکید بر اینکه تا ۲ ماه آینده آتش‌نشانان زن برای نخستین‌بار در این سازمان شروع به کار می‌کنند، افزود: به زودی مراحل استخدامی این آتش‌نشانان زن اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: این موضوع به صورت یک طرح از سوی شهرداری مطرح شده و در حال حاضر در حال طی مراحل نهایی است و پس از آن با اخذ مجوزهای لازم برای استخدام این زنان به سرعت وارد عمل می‌شویم.

به گفته وی شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران تمام مجوزهای لازم را در این خصوص صادر کرده‌اند و هیچ مشکلی برای استخدام وجود ندارد.

گلباران مزار شهدای آتش‌نشان

داوری همچنین از گلباران مزار شهدای آتش‌نشان تهرانی خبر داد و گفت: به مناسبت ۷ مهرماه و روز آتش‌نشانی امروز، یکشنبه در مراسمی مزار شهدای آتش‌نشان گلباران شد.

وی همچنین افزود: همزمان با روز آتش نشانی و ایمنی، رژه خودروهای سنگین و سبک و موتورسیکلت آتش‌نشانی از ساعت ۱۴ الی ۱۶ عصر فردا، دوشنبه در خیابان‌های پایتخت برگزار می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، در این مراسم باشکوه و نمادین ده‌ها خودرو جدید آتش‌نشانی از میدان ونک تا میدان ولی عصر (عج) به حرکت درآید.

هفت مهرماه در تقویم رسمی کشورمان به روز ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است.