تروئیکای اروپا خواستار شفاف سازی ایران در پاسخ به سوال های پادمانی آژانس شد

کیوسک خبر: تروئیکای اروپا در بیانیه ای ضمن استقبال از بیانیه مشترک اخیر میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار شفاف سازی ایران در زمینه پاسخ به سوال های پادمانی آژانس شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیات آلمان در وین، تروئیکای اروپا (آلمان، فرانسه و انگلیس) در بیانیه ای درباره معاهده پادمانی آژانس بین المللی انزژی اتمی با ایران ضمن قدردانی از رافائل گروسی مدیرکل آژانس برای ارائه گزارشی درباره معاهده پادمانی ایران و تلاش برای مشارکت در مذاکراتی مهم در راستای شفاف سازی اطلاعات مربوط به درستی و کامل بودن اظهارات ایران تحت معاهده پادمانی و پروتکل الحاقی، گفتند: ما از بیانیه مشترک ایران و آژانس در ۲۶ اوت استقبال می کنیم. این بیانیه راه را برای طی کردن یک روند قانونی رو به جلو در راستای حل و فصل مسائل مروبط به اقدامات اجرایی در زمینه پادمانی که از سوی آژانس مشخص شده است و به سوی اجرای تعهدات قانونی ایران برای ایجاد دسترسی به محل های مشخص شده از سوی آژانس، هموار می کند.

تروئیکای اروپا در ادامه این بیانیه اظهار کردند: ما به اظهارات دلگرم کننده ایران درباره قصدش برای تقویت بیشتر همکاری با آژانس و این که دسترسی به یکی از محل های مشخص شده پیش از این انجام شده و تاریخ دسترسی به محل دوم مشخص شده است، توجه داریم.

آن ها در ادامه گفتند: ما از ایران می خواهیم کاملا بیانیه مشترک را اجرایی کرده و در تاریخی که با آژانس بر سر آن موافقت شده است، دسترسی کامل به محل دوم را ایجاد کند.

این سه کشور علاوه بر این مطرح کردند: ما از ایران می خواهیم اطلاعات و توضیحات درخواست شده از سوی آژانس را که برای پاسخ به تمام سوال های پادمانی مورد نیاز است، ارائه دهد.