نمایندگی ایران در سازمان ملل: با افتخار به کمک به دولت سوریه ادامه می‌دهیم

کیوسک خبر: نمایندگی کشورمان در سازمان ملل به برخی موضوعات مطرح شده در مجله نیوزویک درباره اهداف سیاسی آمریکا از حضور در سوریه که شامل ادعایی علیه نقش ایران در این کشور است واکنش نشان داد.

مجله نیوزویک روز گذشته به نقل از یک سخنگوی دولت آمریکا درباره حضور نظامیان این کشور در سوریه و به طور کلی سیاست دولت آمریکا درباره حل بحران سوریه نوشت که ما درباره اهداف کلی سیاسی‌مان در سوریه صریح بوده‌ایم. اهداف سیاسی آمریکا درباره سوریه مستحکم بوده‌اند و همچنان نیز هستند. این اهداف شامل شکست پایدار داعش و القاعده، پیدا کردن یک راهکار سیاسی غیرقابل بازگشت و منطبق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل برای درگیری‌ها در سوریه و آن چه که خروج تمام نیروهای تحت حمایت ایران خوانده می‌شد، هستند.

نیوزویک به نقل از این سخنگو ادامه داد: این سه هدف گسترده با یکدیگر مرتبط هستند به این دلیل که هر سه آن‌ها در راستای دست یافتن به صلحی پایدار برای مردم سوریه ضرورت دارند.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به این موضع مطرح شده در نیوزویک، بیان کرد: نقش ایران در سوریه فقط کمک به مردم سوریه و دولتشان برای مبارزه با تروریسم و بازگردانی ثبات و امنیت است. این حق مسلم مردم سوریه و نیاز بنیادین‌شان است و برخلاف اتهامات آمریکا، تنها سازوکار کارآمد برای سوریه در نه سال گذشته روند صلح آستانه بوده است که شامل همکاری میان ایران، روسیه، ترکیه و سوریه می‌شود.

نمایندگی کشورمان در نیویورک افزود: آمریکا یک مزاحم ناخوانده در منطقه و در سوریه است و هیچ کاری به جز افزایش ناامنی و اعمال رنج بیشتر بر مردم سوریه انجام نداده است. آمریکا و متحدانش آشکارا از گروه‌های افراطی در سوریه از جمله النصره، احرار الشام و دیگر گروه‌های تروریستی سال‌ها حمایت کرده‌اند. اخیرا نیز تحریم‌های جدیدی تحت عنوان “سزار” را بر مردم جنگ‌زده سوریه اعمال کرده‌اند. این اقدامات اشک‌های تمساح آمریکا را برای مردم سوریه بی‌اثر می‌کنند.

در ادامه بیانیه هیئت کشورمان در سازمان ملل آمده است: ایران و سوریه بیش از چهار دهه است که شرکای راهبردی یکدیگر بوده‌اند و این اتحاد مانع اصلی بر سر راه خصومت خارجی در منطقه بوده است. ایران با افتخار به کمک به دولت سوریه برای حفظ تمامیت ارضی‌اش و حفاظت از مردمش در برابر گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.