مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی: دوشنبه به تهران سفر می‌کنم

کیوسک خبر: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، برای صحبت درباره برخی «مسائل حل نشده» بین آژانس و ایران، دوشنبه به تهران سفر می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک پیام توییتری از سفر روز دوشنبه هفته جاری خود به تهران به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مقام‌های ایران خبر داد.

دقایقی بعد از انتشار خبر «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللى انرژى اتمى درباره سفر رافائل گروسى مدیرکل آژانس به ایران در هفته جارى، آقای گروسی پیامی توییتری در این باره منتشر کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این پیام نوشت: «من روز دوشنبه برای انجام دیدارها با مقام‌های ایران به منظور پرداختن به مسائل حل نشده در رابطه با مسائل پادمانی در ایران، به تهران سفر خواهم کرد. من به ایجاد یک کانال گفت‌و‌گوی مستقیم، موثر و مبتنی بر همکاری امیدوارم. این موضوع، ضروری است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا پس از دیدار با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در وین گفته بود که ایران هنوز به این نهاد اجازه دسترسی به دو سایت قدیمی را نداده است.

رافائل گروسی افزود: «ما از ایران درخواست دسترسی کرده‌ایم. این اتفاق هنوز رخ نداده است. داریم روی آن کار می‌کنیم. هدف ما دسترسی [به این دو سایت] برای ادامه راستی‌آزمایی‌هایی است که برای جامعه بین‌المللی ضروری است. ما امیدواریم گفت‌وگوها با مسئولان ایرانی ما را به آن نقطه برساند».

پیش از انتشار توییت امروز شنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سفر به تهران، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللى انرژى اتمى اعلام کرده بود: در راستای تعاملات و همکاری جاری بین ایران و آژانس و در پی دعوت به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته جاری به تهران سفر خواهد کرد.

کاظم غریب آبادی افزود: ایران یکی از شرکای اصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و امیدواریم این سفر به تقویت همکاری‌های متقابل منجر شود.

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران تشدید شده بود. ابتدا رسانه‌های ژاپنی از سفر قریب‌الوقوع گروسی به تهران خبر دادند و نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در این باره اظهارنظر کرده بود.