• خانه
  • علم و دانش
  • نمایشی از توانمندی دانش‌بنیان‌ها؛ محصولات ایران‌ساخت برای مقابله با کرونا به دیگر کشورها معرفی شد

نمایشی از توانمندی دانش‌بنیان‌ها؛ محصولات ایران‌ساخت برای مقابله با کرونا به دیگر کشورها معرفی شد

کیوسک خبر: «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» عنوان نمایشگاهی است که سه روز از برگزاری آن می‌گذرد. نمایشگاهی که در آن توانمندی زیست بوم فناوری و نوآوری در مقابله با ویروس جدید به نمایش در آمده است. نمایندگان تجاری و دیپلماتیک کشورهای گوناگونی از این نمایشگاه و دستاودرهای شرکت‌های دانش بنیان بازدید کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهموری، با شیوع بیماری کرونا از همان روزهای نخست فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور عزم خود را برای مقابله با بیماری جزم کردند. با تلاش آنها و تولید محصولات و تجهیزات فناورانه در مدت کوتاهی بیماری به کنترل در آمد. زیست بوم فناوری و نوآوری با این اقدام خود امید آفرید.

حال نمایشگاهی برگزار شده است و در آن دستاوردها و محصولات دانش‌بنیان برای مقابله با کرونا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پاویون شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» بازدید و با مدیران این شرکت‌ها در مورد مسائل وچالش‌های این حوزه گفت و گو کرد. مدیران شرکت‌های دانش بنیان در این بازدید آخرین مسائل و چالش‌های این حوزه را با پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در میان گذاشتند.

در این نمایشگاه که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است، بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان، محصولات خود را برای مقابله با کرونا عرضه کرده‌اند.

حضور سفرا و نمایندگان تجاری کشورهای مختلف

همچنین در مدت زمان محدودی که از برگزاری این رویداد می‌گذرد، نمایندگان تجاری و دیپلماتیک کشورهای گوناگونی از این نمایشگاه بازدید کردند. سفیر بنگلادش، کنسول لیتوانی و سفیر افغانستان ضمن استقبال از محصولات عرضه شده در این رویداد از آمادگی این کشورها برای استفاده از محصولات «ایران ساخت» برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ تاکید کردند.

تولید دستگاه تولید ماسک

شرکت به تن پرنیان پویش یکی از مجموعه های حاضر در این رویداد از تمایل به خرید انبوه دستگاه تولید ماسک این شرکت فناور خبر داد که برای تحقق آن خط تولید ماسک خود را ظرف مدت ۴۵ روز راه اندازی خواهند کرد.

شرکت فناور مرسوس دامون یکی دیگر از شرکت‌های مستقر در این نمایشگاه که با حمایت معاونت علمی و فناوری در پارک علم و فناوری اردبیل مستقر است، موفق شده لباسی برای کادر درمانی طراحی کند که شرایط گردش هوا در آن فراهم شده است، این لباس ضمن مکش هوا، آن را بیش از ۹۹ درصد تصفیه می کند و به دلیل طراحی خاص آن، می تواند شرایط کاری بسیار سهلی را برای پزشکان و کادر درمان به وجود آورد که به بیماران کرونایی خدمت می کنند.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا (Corotech 2020)، انواع محصولات مورد نیاز برای مقابله با این ویروس در گروه کیت و تجهیزات تشخیصی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات و مواد اولیه تولید ماسک، محصولات حفاظت فردی و ضدعفونی کننده‌ها عرضه شده است.

محصولات عرضه شده در نمایشگاه

انواع مانیتور علائم حیاتی، ونتیلاتور و الکتروکاردیوگراف، دستگاه ماشین بیهوشی، اکسیژن ساز خانگی، دستگاه رادیوگرافی، طیف سنج نانودراپ، سامانه‌های هوشمند تشخیص گروهی دما، پالس اکسیمتر انگشتی مپوا، تب سنج دیجیتالی غیرتماسی، کیت تشخیص آنتی بادی کرونا و کیت مولکولی تشخیص کرونا، رپیدتست سرولوژیک، بخشی از محصولاتی بودند که در این نمایشگاه در حوزه مقابله با ویروس کووید ۱۹ عرضه شد.

همچنین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز جهت تولید ماسک و دیگر محصولات مورد نیاز برای حفاظت فردی نیز در این رویداد حضوری فعال داشتند.

انواع ماسک‌های تنفسی نانو و دستگاه صنعتی الکتروریسی، دستگاه کش‌باف، ماسک تنفسی فیلتردار داخلی شش لایه گرین لایف، ماسک بی‌بافت الیافی، دستکش معاینه و جراحی بخشی از محصولات عرضه شده در این بخش بود.

در این رویداد شرکت‌های دانش بنیان مختلفی مانند: احیا درمان پیشرفته، پویندگان راه سعادت، رویال توسعه پایدار، تجهیزات مراقبت پزشکی الکترونیک برتر، زیست تجهیز دانش پویا، مهندسی پزشکی هلث فن، نفس‌یار طب، نانو مبنا ایرانیان، ایمن آرا پرشین، پایش وضعیت امیرکبیر، سامانه‌های دما نور انرژی سدنا، لیو فناوری هوشمند، پیشتاز طب زمان، پایش ژن راستی، مدیریت آتیه بهمن، فناوری بن‌یاخته، ژیوان زیست فناوری روژه، و فناوران نانومقیاس حضور یافتند.

همچنین سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان و عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر مدیرانی بودند که از غرفه های این نمایشگاه بازدید و با نمایندگان شرکت های دانش بنیان و فناور گفتگو کردند. چالش های تولید در حوزه محصولات مقابله با کرونا و بسته های حمایتی معاونت علمی و فناوری از جمله محورهایی بود که در مورد آن در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بحث و گفت و گو شد.

در این رویداد که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، به مدت ۳ روز دستاوردهای ایران‌ساخت در حوزه مبارزه با کرونا در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.