پامپئو: با اسرائیل برای مهار تهدید ایران همکاری می‌کنیم

کیوسک خبر: وزیر امور خارجه آمریکا که ساعاتی پیش وارد اراضی اشغالی شد در پیامی توییتری نوشت که به دنبال همکاری با مقام‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران می‌باشد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که ساعاتی پیش برای گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری از لحظه ورود خود به اراضی اشغالی در حالی که ماسک به صورت دارد، از همکاری با رژیم صهیونیستی علیه ایران ابراز خرسندی کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «خرسندم که برای همکاری با (بنیامین) نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتز در مهار دو تهدید مهم: کووید-۱۹ و ایران در اسرائیل هستم. اسرائیل و ایالات متحده در کنار یکدیگر (رسیدگی به )این چالش‌ها را برعهده می‌گیرند».

وزیر امور خارجه آمریکا در سفری یک روزه وارد اراضی اشغالی شده است تا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های این رژیم از جمله بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی و سفید در خصوص طیفی از موضوعات گفت‌وگو کند و آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد محور اصلی این گفت‌وگوها ایران است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی در در خصوص سفر پامپئو به اراضی اشغالی نوشت که وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفری کوتاه با تمرکز اصلی ایران، طرح الحاق کرانه باختری و مبارزه مشترک اسرائیل-آمریکا با ویروس کرونا و دیگر موضوعات منطقه‌ای وارد فلسطین اشغالی شد.

طبق این گزارش، این اولین دیدار رسمی به فلسطین اشغالی از زمانی محسوب می‌شود که ورود اتباع خارجی به این منطقه به واسطه شیوع کرونا ممنوع اعلام شد.

هاآرتص ادامه داد که نیازی نیست که همچون دیگر اتباع خارجی که وارد اراضی اشغالی می‌شوند، پامپئو نیز به قرنطینه برود اما آنطور که دفتر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است طبق قوانین وزارت بهداشت آمریکا، فاصله‌گذاری اجتماعی در حین دیدارهای وی با مقام‌های صهیونیستی رعایت خواهد شد و هرگونه دسترسی به وزیر خارجه آمریکا در حین این سفر محدود خواهد بود.

هواپیمای پامپئو رأس ساعت ۰۸:۰۰ صبح به وقت محلی وارد اراضی اشغالی شد و مستقیماً به یکی از مجتمع‌های سفارتخانه آمریکا در قدس روانه شد و قرار است وزیر خارجه آمریکا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی، اراضی اشغالی را ترک کند.

طبق گزارش هاآرتص، پامپئو در این سفر با نتانیاهو، گانتز، «یوسی کوهن» رئیس موساد و «گبی اشکنازی» وزیر خارجه احتمالی رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی درباره برنامه سفر وزیر خارجه آمریکا نوشت که پامپئو قبل یا بعد از دیدار با نتانیاهو در ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی (۱۱:۳۰ به وقت تهران) بیانیه کوتاهی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

طبق این گزارش، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی قرار بود به نشست‌هیا پامپئو بپیوندد اما به دلیل آنکه علائم خفیفی از بیماری کرونا را دارد، در نشست‌های وزیر خارجه آمریکا حضور نخواهد داشت.

سخنگوی فریدمن گفته است که نتایج آزمایش کرونای وی منفی بوده است اما به دلیل رعایت مسائل احتیاطی در نشست‌های وزیر خارجه آمریکا در اراضی اشغالی حضور نخواهد داشت.

پامپئو روز گذشته در مصاحبه با «اسرائیل هیوم» در خصوص سفر خود گفته بود: «طیف کاملی از موضوعاتی وجود دارد که من می‌خواهم درباره آنها بحث کنم. تداوم تهدیدات جمهوری اسلامی ایران و چگونگی همکاری مشترک برای مهار آنها و جلوگیری از دسترسی آنها به تسلیحات هسته‌ای».

وزیر امور خارجه آمریکا یکی از چندین مقام آمریکایی است که در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که قرار است اکتبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) منقضی شود، را افزایش داده است و اخیراً نیز هشدار داده که از تمامی تلاش خود برای جلوگیری از خرید تسلیحات توسط ایران استفاده می‌کند.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد امروز (چهارشنبه) «مضحک» خواندن تلاش‌های آمریکا برای اینکه خود را عضوی از توافق هسته‌ای ایران نشان دهد و تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، گفت: «این مسخره است. آنها عضو [برجام] نیستند، آنها حقی برای اعمال مکانیسم ماشه ندارند».