تورم خوراکی‌ها در سال گذشته به ۴۲.۶ درصد رسید

کیوسک خبر: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ۴٢.۶ درصد، مناطق شهری ۴٢.٧ درصد و مناطق روستایی ۴٢.٢ درصد بوده است.

روند افزایشی نرخ تورم

شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩۵) در سال ١٣٩٨ برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی به ترتیب عدد ١٨۵.١، ١٨۴.٠ و ١٩١.۴ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل (نرخ تورم) برای کل کشور ٣۴.٨ درصد، مناطق شهری ٣۴.۴ درصد و مناطق روستایی ٣٧.٣ درصد افزایش نشان می دهد.

نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٧.٩ ، ٧.٨ و ٩.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ۴٢.۶ درصد، مناطق شهری ۴٢.٧ درصد و مناطق روستایی ۴٢.٢ درصد بوده است. نرخ تورم «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۴.۴ ، ۴.٣ و ۴.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ١٣٩٨ برای کل کشور ٣١.۴ درصد، مناطق شهری ٣١.١ درصد و مناطق روستایی ٣٣.۵ درصد بوده است. نرخ تورم «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به سال گذشته برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٩.٠ ، ٨.۶ و ١١.٧ واحد درصد افزایش یافته است.