ارزیابی پایان سال دبستانی‌ها توسط معلمان/ برگزاری کلاس‌های جبرانی در ابتدای مهر

کیوسک خبر؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با محوریت معلم، ارزیابی‌های دانش‌آموزان انجام می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت مهارت‌های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز در برنامه صبح و نشاط ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: بنده در دوره دبستان و دوره‌هایی اول و دوم متوسطه تدریس کردم و هم اکنون هم عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و افتخار می‌کنم که معلم هستم.

وی در خصوص امتحانات دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: طبق دستورالعمل تهیه شده و جلساتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، ارزیابی دانش‌آموزان توسط معلمان انجام می‌شود.

حکیم‌زاده درباره امتحانات هماهنگ استانی، توضیح داد: به این امتحانات از قبل هم نقدهایی وارد می‌شد و با توجه به بازبینی‌های انجام شده، آزمون هماهنگ استانی نخواهیم داشت و پس از پایان فرایند آموزش دروس، با محوریت معلم، ارزیابی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت مهارت‌های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دغدغه خانواده‌ها درباره شبکه «شاد»، تصریح کرد: آموزش و پرورش قبل از راه‌اندازی سامانه شاد با توجه به مأموریت ذاتی‌اش که تداوم آموزش است، یکی از اقدامات آموزش تلویزیونی بود و علاوه بر آن معلمان از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان درس می‌دادند.

وی افزود: در مناطق روستایی و عشایری، راهبران آموزشی درس‌نامه‌هایی را تهیه کردند و در بین دانش‌آموزان توزیع کردند همچنین کمک به رفع اشکال دروس نیز داشتند.

حکیم‌زاده با اشاره به ضرورت ایجاد شبکه «شاد» گفت: شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)، اقدامی در کنار سایر فعالیت‌ها بود زیرا لزوم وجود برنامه هماهنگ و منسجم و مورد تأیید آموزش و پرورش ایجاب می‌کرد که اپلیکیشن با کاربرد ۱۰۰ درصد آموزشی ایجاد شود و تلاش می‌شود تا اشکالات کم شود.

وی درباره حضور ۲، ۳ دانش‌آموز از یک خانواده با تلفن همراه در «شاد» بیان کرد: زمان اعلام شده برای کلاس‌ها شناور است و در دوره ابتدایی از ساعت ۸ تا ۴ بعدازظهر اعلام شده است که با توافق والدین و مسؤولان مدارس، قابل تغییر دارد و اگر تداخلی وجود داشته باشد رفع می‌شود ضمن اینکه برنامه‌های کلاسی و تلویزیونی قابلیت دانلود دارد؛ در دستورالعمل شاد نیز از مدیران مدارس خواسته‌ایم که اگر دانش‌آموزانی نمی‌توانند از این سامانه استفاده کنند، با ذکر دلایل اعلام کنند.

حکیم‌زاده درخصوص زمان آزمون تیزهوشان نیز اظهار کرد: این موضوع به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان باز می‌گردد اما در هرحال برای تمام برنامه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به صورت حضوری است، گفت: والدین دغدغه‌ای نداشته باشند چرا که سلامت دانش‌آموزان، اولین و مهمترین اولویت ماست و ما بر اساس پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنیم.