• خانه
  • اجتماعی
  • ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با اولویت آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا/ توزیع یک میلیون بسته غذایی

ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با اولویت آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا/ توزیع یک میلیون بسته غذایی

کیوسک خبر: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی با ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم رزمایش همدلی برکت با هدف ایجاد ۱۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با اولویت آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه برگرفته از تمامی تولیدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اشتغال خُرد، کوچک، متوسط و بزرگ است.

وی بیان کرد: ۷۵ هزار طرح ایجاد کردیم که ۵۰۰ هزار شغل براساس این طرح‌ها ایجاد می‌شود و این اشتغال‌ها در بخش‌های مختلف از جمله دانش‌بنیان است.

مخبر گفت: محور تمامی اقدامات مردم هستند و قطعاً بدون مشارکت مردم امکان وقوع اتفاقات خوب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ۶۰ هزار طرح، ۱۲۰ هزار شغل خرد و خانگی ایجاد شده است و در سال ۹۸ در کل ۱۶۵ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و از امروز نیز ۶۰ هزار طرح با ۱۸۰ هزار شغل برای افراد متأثر از شیوع بیماری کرونایی آغاز شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت:‌ این طرح‌ها در ۳۱ استان اجرایی می‌شود و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شروع به جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی این افراد کرده است و در حال حاضر می‌دانیم کدام روستا، شهر و استان بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری دیده است و چه کارهایی را باید انجام دهد.

مخبر خاطرنشان کرد:‌ یکی از اتفاقاتی که امروز رقم می‌خورد، توزیع یک میلیون بسته غذایی به مبلغ هر بسته ۳۲۰ هزار تومان است و در کنار آن نیز یک میلیون بسته بهداشتی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: برای این بسته‌های غذایی و بهداشتی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز از طریق دو بانک عامل به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: بنگاه‌های کوچک نیز ۵۰۰ میلیارد تومان و برای شرکت‌های دانش‌بنیان هم که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.