فیلم سینمایی «خروج» قاچاق شد/ شکست اکران اینترنتی؟

کیوسک خبر: فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در حالی شب گذشته اولین نوبت از اکران اینترنتی در سینمای ایران را پشت سر گذاشت که به فاصله چند ساعت نسخه قاچاق این فیلم در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکران اینترنتی فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا شب گذشته در حالی از دو سامانه فیلیمو و نماوا آغاز شد که یکی از مهمترین نگرانی‌ها درباره اولین تجربه سینمای ایران در زمینه «اکران اینترنتی» امکان دانلود و قاچاق نسخه باکیفیت فیلم در فضای مجازی بود.

انتشار نسخه قاچاق «خروج» در فضای مجازی تنها چند ساعت پس از آغاز اکران اینترنتی آن نشان داد نگرانی‌ها بی راه نبوده است.

سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری، پیش از این در واکنش به این نگرانی از وعده سامانه‌های ارائه دهنده خدمات اکران آنلاین برای جلوگیری از سرقت فیلم خبر داده بود.

انتشار نسخه قاچاق «خروج» حالا سرنوشت یکی از مهمترین ایده‌ها برای استمرار ارتباط مخاطبان با تولیدات روز سینمای ایران در روزهای تعطیلی سینماها را با تهدید جدی مواجه کرده است.

سازمان سینمایی و مسئولان فیلیمو و نماوا هنوز توضیحاتی در این زمینه ارائه نکرده‌اند.

باید دید آیا صاحبان دیگر فیلم‌های اکران نشده سینمای ایران که در انتظار سرانجام عرضه «خروج» در قالب اکران اینترنتی بودند، از این پس و بدون تضمینی برای سلامت فرآیند عرضه آثارشان تن به اکران در فضای مجازی خواهند داد؟